freepik.com

תרופת ריבלסוס מיועדת לחולי סוכרת ומשמשת גם להורדה במשקל. בניגוד לאחיותיה המוכרות יותר, אשר שמן נישא בכל פה ומתויג עשרות פעמים ביום ברשתות החברתיות, דווקא תרופת ריבלסוס נחבאת יותר את הכלים ופחות מוכרת. החומר הפעיל בריבלסוס הוא אותו חומר שנמצא בזריקות ההרזיה הידועות וויגובי ואוזמפיק, אבל במינון מופחת, ובניגוד אליהן – תרופת ריבלסוס ניתנת בכדורים. עבור אנשים אשר נרתעים מזריקות מדובר ביתרון משמעותי, אשר מאפשר למטופלים רבים ליהנות מיתרונות הטיפול התרופתי בהשמנה, שכבר הפך למהפכה של ממש.

למי מותר לקבל ריבלסוס?

הפיקוח על תרופות לירידה במשקל הינו מוקפד מאד ובצדק. מדובר בטיפול יעיל ביותר, כאשר ניתן בהתוויה המתאימה ובאופן רפואי נכון. את תרופת ריבלסוס ניתן לרשום כיום לסובלים מהשמנת יתר עם BMI 30 ומעלה, או 27 עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר. עם זאת חשוב להבין כי ריבלסוס חייבת להילקח כחלק מתוכנית טיפול מקיפה, הכוללת פיקוח רפואי, ליווי תזונתי וביצוע שינויים באורחות החיים, לטובת שמירה על מקל בריא לאורך זמן.

ריבלסוס – כיצד היא פועלת?

העיקרון המשותף למרבית התרופות להרזיה הינו דיכוי התיאבון והשראת תחושת שובע, כאשר כל אחת מהן פועלת במנגנונים שונים. תרופת ריבלסוס מהווה נגזרת סינטטית של ההורמון האנושי  GLP-1, אשר מופרש במערכת העיכול לאחר אכילה, וכתוצאה מכך היא מאטה את קצב התרוקנות הקיבה לאחר ארוחות, תורמת להגברת תחושת השובע ומדכאת את התיאבון. יעילותה של תרופת ריבלסוס הוכחה במקרים רבים אשר הדגימו ירידה יפה במשקל בקרב המטופלים אשר נטלו אותה, ובכך היא מצטרפת לשורה של תרופות הרזיה ששינו את כללי המשחק במלחמה בהשמנה. למעשה, טיפול תרופתי מבוקר ונכון בהשמנה יכול להחליף ניתוח בריאטרי ולהוביל להפחתה של עשרות ק"ג במשקל.

איפה ניתן להשיג ריבלסוס?

נתחיל מאיפה לא – מומלץ להיזהר מהבטחות שווא של מרשם לתרופת הרזיה ללא פיקוח. תרופות הרזיה אינן קסם – הן כלי רפואי אשר צריך להינתן במסגרת טיפול מקצועית ותומכת, המאפשרת שינוי כולל באורח החיים. בסופו של דבר המטרה היא להיפרד מהטיפול התרופתי ולהמשיך באורח חיים שניתן ליישום לאורך זמן – מבלי לעלות בחזרה במשקל.

במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד"ר רז, מתמחים בהתאמת תוכניות טיפול אישיות המבוססות על פרוטוקול תרופתי הכולל שילובים של תרופות הפועלות במנגנונים שונים, ובהן תרופת ריבלסוס, למען העצמת אפקט הטיפול והפחתה של תופעות לוואי. התהליך כולו מפוקח ע"י ד"ר רז הגואל – רופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר ובליווי 24/7 של המרכז לכל שאלה או בעיה. בנוסף מלווים המטופלים ע"י דיאטנית קלינית אישית, אשר מבצעת שינויים תזונתיים ומעניקה להם כלים לשינוי הרגלי חיים, לטובת שמירה על המשקל החדש לאורך זמן. מחקרים הוכיחו כי טיפול תרופתי בהשמנה, הניתן במסגרת נכונה, הינו הגישה היעילה ביותר בהפחתה במשקל לטווח ארוך.

אז אם אתם סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר, למודי אכזבות מדיאטות, עייפים מתחושת האשמה וחרדים לבריאותכם – כנראה שטיפול תרופתי יכול לסייע לכם. תרופות הרזיה חוללו מהפכה של ממש בשנים האחרונות בתחום הטיפול בהשמנה, וגם אתם יכולים להיות אלה שנהנים מכך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here