תביעת ביטוח מחלות קשות

אוכלוסיה רבה מבטחת עצמה בביטוחי חיים ובריאות שונים. ביטוח בריאות כולל קבלת כספים בעת שיש צורך לטיפולים רפואיים מורכבים, לקבלת תרופות מיוחדות שאינן נמצאות בסל הבריאות או לקבלת טיפולים חינם. אחת מתת ההגדרות בכל ביטוח רפואי מקצועי היא מחלות קשות. לרוב מדובר על מחלות סרטן, מחלות לב וכלי דם, ומחלות אחרות שחלקן נדירות. קיימים תנאים מוגדרים לקבלת הכספים ואחד מהם הוא: גילוי מחלות קשות. החברה מבטיחה העברת הכספים כפי שהוגדרו בתוך פרק זמן קצר על מנת שכל חולה יוכל להתחיל לטפל בעצמו במיידית. הכספים אמורים לסייע מאוד בכל הפרוצדורות הרפואיות שצריך לעבור כולל הגעה למוסד הרפואי. בנוסף, היא אמורה לפצות גם על אובדן הכנסות בגלל היעדרות מעבודה וכדומה.

הקמת פוליסה

הקמת פוליסת ביטוח בריאות חייבת להיות מסודרת וכוללת תשאול על מצב בריאותי, בדיקות רפואיות המתבצעות על ידי רופא הנשלח מחברת הביטוח וקבלת מידע מקיף על מצבו הרפואי של המועמד. במקרים בהם יש למועמד בעיות רפואיות שחלקן כרוניות, הדבר מצוין בטפסים ואז קיימות כמה אפשרויות. האחת היא החרגה לבעיה קיימת (אי כיסויה בפוליסה), העלאת הפרמיה ועוד. משום כך, צריך כל רוכש בטוח לדאוג לקבלת פוליסה הבנויה נכון. כל אלו ימנעו בעיות כאשר רוצים לממש את הזכויות הגלומות בפוליסת הביטוח.

מעורבות עורך דין

תביעת ביטוח מחלות קשות מוגשת בעת גילוי מחלה המוגדרת בפוליסה ולרוב, לא נוצרות מחלוקות. יחד עם זאת, יש מקרים בהם חברת הביטוח מציבה קשיים או מתנערת מאחריותה. הדבר עלול לקרות בנסיבות שונות. עקב אי הסכמה על כך שהמחלה אכן פרצה, עקב דרישות חוזרות ונשנות להגשת מסמכים נוספת שחלקם אינם רלוונטיים, עיכוב במתן תשובה, ביורוקרטיה מוגזמת ועוד. עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום יכול לסייע רבות בכל מקרה כזה, ואחרים נוספים. ניתן לערב אותו בשלב זה אבל רצוי לקבל ממנו ייעוץ כבר כאשר מתברר כי מדובר על מצב בו יש צורך להגיש תביעה. כאשר הוא מעורב בראשית התהליך הוא יכול לסייע בהגשתה ולקצר זמני המתנה.

ייצוג מקצועי

עורך דין מומחה יכול לייעץ היטב איך להתנהל מול חברת הביטוח, באלו פעולות לנקוט ומאלו להימנע כדי למנוע טעויות העלולות להקשות בהמשך הדרך. ההמלצות יהיו לאסוף מסמכים רפואיים ולשמור אותם, לשמור על מסמכים רלוונטיים, כלכלים ואחרים נוספים ועוד. עורך הדין המקבל את התיק ולומד אותו ימליץ איך להתנהל. לעיתים, הוא יגיע למסקנה כי אין סיכוי להגיש תביעה. במידה ואכן קיים סיכוי הוא יפנה תחילה בפניות ישירות, ינהל שיחות טלפוניות ויקיים פגישות. במידה ולא תהיה ברירה הוא יפנה לבית משפט כדי להשיג סעד ממנו עבור לקוחו. בעת הדיונים הוא יטען לטובת הלקוח, יציג מסמכים, חוות דעת רפואיות ועוד, יביא תקדימים משפטיים התומכים בטענותיו וינסה לשכנע את בית המשפט בצדקתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here