איך לבחור עורך דין פטנטים בישראל? - המדריך במלא
מקור freepik

החלום הגדול של כל ממציא, מפתח, יזם, הוא להגיע אל הרגע בו הוא מפתח פטנט משלו. פטנט שיכול לשנות את העולם, או במינימום לשפר את חוויות השימוש במוצר מסוים. ישנם לא מעט אנשים שעובדים שנים ארוכות בשביל להגיע אל הרגע הזה, בין אם זה במחקר, תכנון ופיתוח, וכן בתהליך המעשי לפיתוח הפטנט.

אך כאן זה לא נגמר. המצאה של פטנט זה רק שלב אחד בתהליך. אומנם הוא שלב חשוב מאוד, ובוודאי שלב עיקרי ביחס לשלבים אחרים, אך חשוב לזכור כי זהו רק שלב ראשון.

על מנת שההמצאה תיחשב לפטנט ותהיה רשומה ככזו, הרי שיש לבצע את כל תהליך הרישום.

ואת זה היזם או הממציא, לא יכול לעשות לבדו.

מי שאמון על תהליך זה, הוא עורך דין פטנטים שמתמחה בהיבטים המשפטיים של רישום פטנטים. כמו כן, חשוב לציין כי נהוג לשכור את שירותיו עורך דין שמתמחה לא רק ברישום פטנטים בפועל, אלא גם בכל ההיבט הטכנולוגי. הוא לא צריך ברמה של איש מקצוע, אך הוא כן צריך להבין את התחום ושיהיה לו ידע בסיסי בהיבט זה, בשביל שהוא יוכל לייצג את הלקוח שלו בצורה טובה יותר.

לפני שאנחנו נסביר כיצד בוחרים עורך דין פטנטים בישראל, חשוב לזכור שתהליך הבחירה חייב להיות מהיר ויסודי. זאת על מנת שיהיה ניתן להתחיל בתהליך הרישום הפטנט כמה שיותר מהר.

זו הסיבה שיזמים, מפתחים וחברות יצרניות, מעסיקים כל הזמן עורכי דין שמתמחים בתחום.

בין אם זה בשביל שיוכלו לטפל עבורכם באופן סדיר ורציף בנושא של רישום פטנטים, וכן בשביל להתמודד עם אי הבנות או בעיות משפטיות אחרות שעלולות להיווצר בנושא.

כיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה

השלב הראשון הוא כמובן לבחון את הניסיון והידע המקצועי שלו. מאחר ומדובר בתהליך מאוד מורכב, ארוך וכן תהליך שמתייחס לסכומי כסף עצומים לפעמים, אזי שיש לבחור עורך דין פטנטים עם ניסיון רב, מישהו שעסק בכך ויודע כיצד לבצע את התהליך על הצד הטוב ביותר.

השלב השני הוא לבחון עם מי הוא עבד בעבר. ישנם עורכי דין שעובדים עם יזמים ומפתחים פרטיים, לעומת זאת אפשר למצוא משרדים שמייצגים חברות ענק בתחום. על פי סדר הגודל שלנו, אנחנו נבחר עורך דין שיכול להתאים לנו.

צריך גם להתייחס לזמינות שלו ועד כמה הוא יכול לנהל את התהליך שלנו לאורך זמן. יהיה חשוב לבחור מישהו שיהיה זמין לתהליך שלנו מהתחלה ועד הסוף, ויוכל לבצע אותו באופן מהיר ומדויק.

נקודה אחרונה, רצוי לבחור עורך דין שיש לו גם צוות מקצועי רחב ומנוסה שיוכל לעזור לו וכן, שהוא עצמו או הצוות שלו, יוכלו לפעול לא רק בישראל אלא גם מול גורמים בינלאומיים שונים שקשורים לתהליך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here