אופניים חשמליים, מה משפיע על המחיר?
צילום יח"צ

מחירי אופניים חשמליים בישראל מתחילים כיום סביב 3,000 שקלים בדגמים הזולים ביותר, ומטפסים מעלה עד כדי 8,500-9,000 שקלים בדגמי הפרמיום. אז מהם הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על המחיר, ואיך תדעו לבחור נכון אופניים חשמליים במחיר הגיוני? אתר הרוכב החשמלי, המציע מידע מקצועי ומפורט לגבי בחירת אופניים חשמליים, דגמים מומלצים וחנויות אמינות, עושה לכם סדר עם מאמר קצר בנושא. 

אז בלי יותר מדי הקדמות מיותרות, נתחיל בבקשה עם הפרמטרים המרכזיים ביותר שמשפיעים על מחיר אופניים חשמליים, ואלו הם – קיבולת הנמדד באמפר/שעה ("אמפר"), שיכוך מלא (בולם זעזועים אחורי), עובי הצמיג, סוג הג'אנט (האם מגנזיום), עיצוב המזלג הקדמי (גבוה או "רגיל") והמותג המייצר את האופניים. כיצד המרכיבים הללו משפיעים על מחיר אופניים חשמליות? הנה התשובות (בקצרה). 

אופניים חשמליים והקיבולת של הסוללה

קיבולת הסוללה, המשפיעה על המרחק שהאופניים יכולים להשלים מבלי לפגוש את המטען והשקע, הפכה בשנים האחרונות לאחד הפרמטרים המהותיים שמבדילים בין דגמי אופניים חשמליים. אם בעבר אופניים בעלי סוללה של 10-12 אמפר נחשבו "ליוקרתיים", היום זהו הגבול המינימאלי בהחלט. 

ככל שהאמפר של הסוללה הינו גבוה יותר, כך מחיר האופניים יהיה יקר בהתאמה. אם תרצו את זה במספרים, אפשר להגיד שאופניים חשמליים עם 10-11 אמפר יתומחרו בדרך כלל סביב 3,000-4,500 שקלים, ואילו לאופניים חשמליים עם 21 אמפר יוצמד תג מחיר של כ-8,000 שקלים. 

שיכוך מלא, כן או לא?

פונקציה נוספת שיש לה השפעה על מחיר אופניים חשמליים היא השיכוך המלא. מדובר בטרנד שהגיע לעולם הממונעים היישר מתחום אופני השטח. אופניים חשמליים עם שיכוך מלא הם למעשה אופניים שיש להם לא רק בולמי זעזועים קדמיים אלא גם בולם זעזועים נוסף מאחורה (ולכן השיכוך הוא מלא ולא חלקי). 

שיכוך מלא מעניק רכות ברכיבה והוא משדרג מאד את החוויה בנסיעה במרחב האורבני. מרחב הכולל לא מאט מעברי מפלסים בין שבילי אופניים, מדרכות וכבישים. ללא שיכוך מלא, רוכב האופניים "ייאלץ" לרדת מהכלי בכל מדרגה גבוהה, וזאת בכדי להגן על הסוללה, המנוע והבקר הממוקמים בחלק האחורי של האופניים. רכישת אופניים חשמליים עם שיכוך מלא מייקרת את מחיר האופניים. אלו דגמים אשר מחיריהם מתחילים סביב 5,500-6,000 שקלים. 

אופניים חשמליים לפי הגלגלים

אחד האזורים שהתפתחו בצורה המשמעותית ביותר בשנים האחרונות בתחום האופניים החשמליים הוא הגלגלים. דבר ראשון, רוב האופניים החשמליים בשנת 2021 מאובזרים עם ג'אנט מגנזיום שמיוצר ביציקה אחת ומאפשר נשיאת משקלים גדולים (כולל אופניים חשמליים ששוקלים בממוצע 30 ק"ג). אט אט נדחקים לאחור ומחוץ למשוואה דגמי האופניים שגלגליהם עם ג'אנט של חישורים ("שפיצים"). 

תופעה רחבה נוספת (תרתי משמע) היא ההופעה של הצמיגים העבים. צמיגי 4 אינצ' שידועים בשמות שונות כמו אופניים חשמליים ביג-פוט, אופניים חשמליים עם גלגלי בלון, אופניים חשמליים פאט ועוד. צמיגים אלה, המגיעים למעשה מעולמות של רכיבת שטח ושלג, צוברים תאוצה בישראל. רבים מהרוכבים מחפשים אופניים חשמליים עם גלגלים עבים והם הופכים להיות הדגם הסטנדרטי. לכן חשוב לדעת כי המחיר של התענוג הרחב הוא לכל הפחות 4,500 שקלים (ברוב המקרים). זה נכון גם לדגמי הביניים עם הגלגלים ה"חצי עבים" (3 אינצ'). 

המזלג הקדמי, הבלמים והמותג

לפני שנסיים נתייחס לשלושה משתנים נוספים שיכולים לייקר או להוזיל אופניים חשמליים ואלה הם המזלג הקדמי (גבוה שווה יקר), הבלמים (הידראוליים עולים יותר) והמותג (לפעמים גם משלמים על שם). שלושת הפרמטרים הללו יכולים למשוך את המחיר למעלה או למטה באופן משמעותי, אך מכיוון שאנחנו לא רוצים להעמיס, לא נרחיב עליהם בטקסט הקצר הזה. 

______________________

המאמר נכתב בשיתוף עם אתר "הרוכב החשמלי", פורטל האופניים החשמליים המוביל בישראל, המציע מדריך רכישת אופניים חשמליים, סקירת דגמים ואינדקס חנויות אופניים חשמליים ברחבי הארץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here