איסוף מידע על עסקים כבסיס לקבלת החלטות עסקיות

בדרך כלל, כאשר מדובר באיסוף מידע על עסקים כבסיס לקבלת החלטות עסקיות, הדעת נותנת שמדובר בעסק המעוניין לרכוש עסק אחר, או להוציא לפועל עסקה בשותפות עם חברה אחרת. בשורות הבאות נציג את הצד השני – כיצד עסק העומד על המדף, יכול באמצעות שירותיו הטובים של חוקר פרטי, להשיג מודיעין עסקי שימקסם את התועלת מהמכירה הצפויה של העסק.

זאת, באמצעות מציאת הקונה הנכון, שישלם יותר תמורת העסק או לחילופין, ימשיך להפעיל אותו באותו האופן שבו פעל עד למכירה שלו. מדוע בעל עסק המעוניין למכור אותו, יכול להסתייע בחוקר פרטי, להשגת מודיעין עסקי על הרוכשים דווקא? איזה משרד חקירות עשוי לסייע בשיפור העמדות של העסק המיועד למכירה? בשורות הבאות נרחיב את היריעה, בנושא שהעיסוק בו הוא בדרך כלל מועט, ולרוב דיסקרטי.

מכירת עסק, מודיעין עסקי וחוקר פרטי איכותי

עבור מי שהחליט למכור את העסק שלו, ההחלטה על המכירה איננה תמיד קלה. במרבית המקרים, הסיבה למכירת העסק היא כלכלית פיננסית – הצורך או הרצון להפוך את המלאכה והמחשבה שהושקעה בעסק לסכום המזומנים הגדול ביותר האפשרי. ואולם לעיתים, בעל עסק מעוניין גם לנקוט בכל האמצעים, שיאפשרו לעסק להמשיך לפעול ולא להיסגר על ידי הקונה. ואכן, לאורך כל ההיסטוריה הפיננסית, ובעשורים האחרונים במיוחד, ידוע על עסקים מבטיחים, שהיו להם המצאות או שיטות פעולה מהפכניות, שנרכשו על ידי חברות מתחרות, במטרה אחת ויחידה – להפסיק את הפעילות שלהם ולמנוע תחרות בשוק. הדבר דומה מאד לקבוצת פאר בכדורסל, הרוכשת שחקנים איכותיים של קבוצות יריבות, על מנת להושיב אותם על הספסל ולמנוע מהם לשחק כנגדה בקבוצה היריבה. בעלי עסקים רבים, שהשקיעו מחשבה וממון רב בעסק, מעוניינים לעיתים קרובות למנוע את סגירת העסק ופיטורי העובדים בו, או סתם למנוע אובדן רעיון עסקי או טכנולוגי מבטיח, רק כי הוא מנוגד לשאיפות של החברה המתחרה. חוקר פרטי איכותי יסייע בהשגת מודיעין עסקי מהימן, הכולל גם הבהרה באשר לכוונות של הגופים השונים שהעבירו הצעות לרכישה ומטרתם. זאת, במטרה לוודא באופן המהימן ביותר שהעסק ימשיך לפעול גם לאחר שיירכש.

המודיעין הנדרש להשגת המטרה

המשימה העומדת בפני חוקר פרטי, במקרים כאמור לעיל, היא השגת מה שנקרא בשפה המקצועית "מודיעין כוונות". כלומר, מידע או הערכה מהימנה ככל האפשר, באשר לכוונות העומדות מאחורי הצעת הרכישה של העסק. מודיעין כזה ניתן להשגה בדרכים שונות, שלא כאן המקום לפרט אותן. האמור הוא לאו דווקא השגת מידע באמצעים בלתי חוקיים, חלילה, אלא באמצעים טכנולוגיים ואחרים שרק חוקר פרטי מנוסה ומהימן יכול להפעיל אותם בהצלחה. מעבר למודיעין הקשור בכוונות, חשוב להשיג מידע גם באשר למידת הרצון של העסק או הגוף שהגיש את הצעת הרכישה להשלים את העסקה, למידת החיוניות של העסק שעומד להירכש, וכן התוכניות העסקיות העתידיות של הרוכשים.. ככל שהמידע מהימן יותר, כך ניתן יהיה למקסם את הדרישות הכספיות ולהפיק את התועלת הגדולה ביותר למוכרים. זאת, הן מבחינה פיננסית והן מבחינת האפשרויות של העסק להמשיך לפעול גם לאחר הרכישה. במקרים מסוימים, קורה שהרוכשים מעוניינים להמשיך ולהעסיק את הפונקציונרים העיקריים בעסק שנרכש, גם לאחר הרכישה. זאת, במטרה להשלים פיתוח של מוצר מסוים או להעביר את הידע שהצטבר בעסק לפונקציונרים חדשים, שהרוכשים מכניסים לעסק.אם השגת מודיעין עסקי איכותי חשובה לך, זה המקום הנכון עבורך. כדאי יצור קשר כבר כעת ולשכור את שירותיו הטובים של חוקר פרטי איכותי ומנוסה, שיבצע את המלאכה במהירות, ביעילות ובדיסקרטיות הראויה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here