צילום: יחצ | Nitzan 24/10

תזונה היא גורם מרכזי במאמץ לשמירה על רמות סוכר מאוזנות בקרב חולי סוכרת , וגם במצב של טרום סוכרת. בשנים האחרונות חל שינוי תפיסתי בתחום התזונה, המאפשר להתאים לכל אחד דיאטה המתאימה לו במדויק, על מנת להביא לתוצאות אופטימליות.

צילום: יחצ | Nitzan 24/10

סוכרת מסוג 2 שאינה מאוזנת מוגדרת כסוג של פצצה מתקתקת, כי החולים לא תמיד מרגישים עלייה ברמות הסוכר, אבל לאורך זמן היא יוצרת סיבוכים כמו מחלות לב וכלי דם, בעיות בכליות, בעיניים ועוד. אורח חיים בריא, הכולל תזונה נכונה פעילות גופנית לצד הטיפול הרפואי הם המפתח לשמירה על רמות סוכר מאוזנות למניעה של סיבוכים עתידיים.

היום אנחנו נמצאים בעידן של תזונה מותאמת אישית, ודיאטה יכולה להיות מותאמת לכל אחד לפי דפוסי האכילה שלו, המטרות המטבוליות וההעדפות האישיות. החידוש בשנים האחרונות הוא בהבנה שאנשים שונים מגיבים אחרת למזונות שונים, אדם אחד יכול לאכול פרוסת לחם ורמת הסוכר שלו לא תעלה, ואדם אחר יכול לאכול את אותה פרוסה ורמת הסוכר שלו תזנק.   כדי לבנות תפריט שישמור על רמת סוכר מאוזנת, חשוב לזכור שכל אחד מגיב אחרת לסוגי מזון שונים ולכן לכל אחד צריך להתאים את הדיאטה באופן אישי.

 

כיצד קובעים מהי התזונה הנכונה לכל אדם?

העולם ניסה במשך שנים למצוא כלי יעיל ואפקטיבי שיבדוק את רמת הסוכר ויאפשר לבצע החלטות טיפוליות. בעבר היה לנו מד סוכר רגיל – הגלוקומטר, איתו אנשים בודקים פעם עד מספר פעמים ביום, בד"כ לפני ואחרי ארוחה.  בשנים האחרונות נכנסה טכנולוגיה חכמה לניטור רמת הסוכר שקוראת את הסוכר באופן רציף. מערכת הפריסטייל ליברה לדוגמא  מאפשרת לנו לעקוב אחרי רמת הסוכר בעזרת חיישן המוצמד לזרוע, הקורא את רמות הסוכר במשך 24 שעות למשך עד שבועיים.

בכל פעם שהמטופל רוצה לדעת מה רמת הסוכר,  הוא סורק את החיישן ומקבל את תוצאת הבדיקה של רמת הסוכר. המידע מאפשר למטופל ולמטפל  כאחד ללמוד כיצד אנחנו מגיבים למזונות שונים, ולקבל החלטות טיפוליות – למשל כמה אינסולין צריך להזריק אחרי ארוחה מסוימת, האם כדאי לצאת לספורט, האם אפשר לצרוך פחמימות ועוד.

המטופלים מונחים לעקוב ולתעד את האכילה שלהם, והצוות הרפואי יכול לעקוב אחרי הנתונים ולקבוע תפריט מותאם אישית. ישנם מטופלים הקוראים למכשיר בשם 'השוטר שלי'- כשהסוכר גבוה, לדוגמא, הם יודעים שכדאי להתאמן, או להמעיט בפחמימות, והדבר עוזר להם לקבל החלטות מושכלות בהתאם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here