כל מה שאתם צריכים לדעת כל הסכם מייסדים – המדריך המלא ליזמים המתחילים
מקור pixabay

במשך שנים ארוכות היה לכם ברור שאתם לא מוותרים על החלום הכי גדול שלכם, ואתם מוכנים להשקיע המון מאמצים על מנת לאפשר לידע שצברתם לבוא לידי ביטוי בצורה כזו או אחרת, על בסיס עבודה של החברה מקצועית וחדשנית שאתם תקימו. על פניו, החלטה מדהימה שתשנה לגמרי את החיים שלכם בהווה ובעתיד. יחד עם זאת, אי אפשר להקים חברה מבלי לקחת בחשבון גם את ההשלכות המשפטיות שלה, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר על קבוצת יזמים שותפים בתהליך פיתוח מוצר חדשני. ולכן, אתם צריכים לעשות את כל המאמצים על מנת לחתום על הסכם מייסדים כבר בשלבים הראשונים להקמת החברה. בכתבה הבאה תמצאו את כל מה שאתם צריכים לדעת על הסכם מייסדים, בשביל לעשות את השלבים הראשונים בתהליך החשוב הזה.

כל מה שאתם צריכים לדעת על הסכם מייסדים בארבע נקודות

  1. מה תפקיד ההסכם? הסכם מייסדיםהוא חוזה משפטי, אך גם עסקי אשר מניח את היסודות לדרכי העבודה, לזכויות וגם לחובות של כל אחד אשר לוקח חלק בתהליך ההקמה של חברה או סטארט אפ.
  2. מה ההבדל מהסכם שותפים? אומנם מדובר על שני הסכמים קרובים מבחינה משפטית, אבל צריך להבין מה היא החברה שאותה אתם רוצים להקים מבחינה משפטית ואיזו ישות אתם עתידים לבנות.
  3. מה כולל ההסכם? תחומי העיסוק העיקריים של הסכם באים לידי ביטוי קודם כל ולפני הכל בתחום הניהולי. מה היא הזכות להביע דעה, לקחת החלטות חשובות, לנהל את החברה לטווח הארוך ואפילו לבצע עסקאות רכישה ומכירה של החברה. יחד עם זאת, ההסכם ממנה את חברי הדירקטוריון, מגדיר סודיות, מחלק את המניות ומאפשר זכויות חתימה שונות לכל אחד מהאנשים אשר נחשבים חלק מהשותפות המקורית.
  4. מתי לחתום על ההסכם? באופן עקרוני רצוי לעשות את כל המאמצים על מנת לחתום על הסכם מייסדים כבר בשלבים הראשונים לקיומו של הרעיון העסקית, כדי למנוע אי הסכמות לאורך הדרך שיכולות להקשות על השגת המטרות.

מיסוד מערכת היחסים – החלטה ראשונה במעלתה

אומנם אתם יודעים מה היא הדרך שצריך לעבור, וברור לכם אילו משימות חשוב לבצע על מנת להביא לידי ביטוי את כל הקישורים שצברתם בדרך להקמת החברה. אך יחד עם זאת, לא ניתן לצפות מה ילד יום, על אחת כמה וכמה אם יש קבוצת שותפים המייסדת את החברה, ועל כן אתם חייבים להגן על הזכויות של כל אחד מאנשי הצוות. החתימה על הסכם שותפים היא החלטה לוגית, עם משמעות מקצועית בהווה ובעתיד, אשר יכולות לקבוע את העתיד של החברה ולהבטיח שאתם תתמודדו עם כל אתגר בדרך על הצד הטוב ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here