קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות עולם השיווק עובר מהפכה של ממש, שיטות שעבדו בעבר כבר לא ממש משפיעות באותה מידה, ומנגד נדרשים עסקים לחשוב על דרכים יצירתיות לפרסם את עצמם. אחת המגמות המרתקות ביותר בתחום, היא ניסיונם של תאגידי ענק לשווק, באמצעות פנייה לכל חמשת החושים. 

קחו את חברת מאסטרקארד לדוגמה. זוהי אחת מחברות כרטיסי האשראי הגדולות בתבל, וברוב המדינות רק ויזה מצליחה לגבור עליה. למרות זאת, ראשי התאגיד רוצים כל הזמן לצמוח, ולכן נוקטים בשיטת החושים. לדעתם, כבר לא מספיק לפנות ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים על ידי מודעות וסרטונים. אז איך? ובכן, מה לגבי אלבום מוזיקלי וקינוח טעים?

שיתוף פעולה עם זמר להקת אבבא 

זה אולי נשמע לכם מופרך, אבל אנחנו רציניים לגמרי. ביוני 2022 הודיעה מאסטרקארד על השקת אלבום, אשר כולל עשרה שירים מאת עשרה יוצרים, מרחבי העולם. האלבום נקרא "פרייסלס", כמו המוטו של החברה, וכל השירים כוללים את נגינת הסלוגן של החברה, בצורות כאלה ואחרות.

גולת הכותרת היא הפקת האלבום, אשר נעשתה בידי אמן ההיפ הופ טימבלנד והזמר והיוצר השבדי ביורן אולבאוס, מלהקת אבבא המפורסמת. החברה הודיעה על ההשקה במהלך הפסטיבל הבינלאומי ליצירתיות בקאן שבצרפת.

"האלבום לוקח את המיתוג שלנו לשלב הבא", סיפר מנהל השיווק של החברה, "אנחנו רוצים להיות מוכרים לא רק בזכות הלוגו הוויזואלי שלנו, אלא גם במרחב האודיו".

האלבום זמין בספוטיפיי, ובעתיד יהיה גם באפליקציות האחרות. בחירת האומנים נועדה לחזק את המיתוג בכל מדינה בנפרד, ובמקביל בצורה גלובלית. "שיתוף הפעולה עם כישרונות ממגוון תרבויות, שפות וז'אנרים שונים, הוא המרכיב המשמעותי ביותר של זהות האלבום", סיפור מנהל השיווק, "האומנים שבחרנו, מייצגים אותנו ואת המסר שלנו בצורה מושלמת".

גם קינוח יכול להיות פרייסלס

מאסטרקארד היא לא החברה הראשונה שמשתמשת במוזיקה לצרכי שיווק. דוגמה מוכרת יחסית היא חברת משקאות האנרגיה רד בול. עם זאת, נדמה כי חברת האשראי לקחה את זה לצעד הבא, מה שמביא אותנו לצעד שיווקי מרתק נוסף שעשתה. בשנת 2019, מאסטרקארד השיקה מקרונים – עוגיות מתוקות, טעימות ואהובות.

איך זה קשור למותג שלה? העוגיות מגיעות בצבעי המותג (אדום וצהוב), נקראות על שם ערכיו (תשוקה ואופטימיות) ולמעשה נועדו לקדם צעד שיווקי אחר – פתיחת מסעדה של מאסטרקארד בשם, ניחשתם נכון, פרייסלס. מנהל השיווק של החברה, הסביר את המטרה בשילוב קולינריה במאמצי השיווק:

"אנשים מצפים להרבה, אבל לפעמים דווקא הדברים אליהם לא ציפו יכולים לעשות הרבה יותר רושם. אנחנו מציגים לעולם את הטעמים של פרייסלס, דוחפים את המותג בדרכים שלא הכרנו ומפתחים מומחיות, ביציאתם החוויות הקולינריות היא מיוחדות ומענגות, אותן ניתן להשיג באופן בלעדי אצלנו".

לסיכום, מדובר בתהליך מעניין מאוד. לנו נותר רק לבדוק מהו מכינות מאסטרקארד והחברות האחרות לעתיד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here