לבד או ביחד: טיפול בהתמכרויות ובעיות אחרות

מצד אחד אנחנו זקוקים לתמיכתה של הסביבה הקרובה, ומצד שני הטיפול בהתמכרויות מחייב מקצועיות, רגישות וסבלנות. זה לא אומר שאנחנו לא צריכים את החברים הכי טובים ואת האנשים הקרובים אלינו יותר מכל (ההיפך הוא הנכון). זה רק אומר שכדי להבטיח תהליך איכותי, מדויק ומקצועי מאוד – נדרשים כלים פרקטיים ותוכניות טיפול המותאמות לצרכיו הייחודיים של כל אחד ואחת. אז איך עושים את זה?

גמילה מקנאביס וסמים אחרים

בכל הקשור לסמים קשים כמו קוקאין או הרואין, הסימפטומים והסיכונים ברורים לנו היטב. ברורה לנו משמעות ההתמכרות וכשאנחנו מזהים את האדם הקרוב אלינו במצוקה אנחנו ממהרים לחפש את הדרך היעילה ביותר להושיט לו יד. עם זאת, גמילה מקנאביס חשובה לא פחות, ולמרות התפיסה המקובלת, גם סמים קלים עלולים להוביל להתמכרות ולפיתוח תלות. הם אף פוגעים בזיכרון, בכישורי הלמידה ובתפקוד היומיומי, מה שמחייב תהלך גמילה שאיננו שונה במידה ניכרת מתהליכי גמילה אחרים. בעזרת הצוות המקצועי של וילה מטריקס, ועם תוכנית טיפול מתאימה, ניתן להשתחרר מכבלי הסמים – קלים ככל שיהיו.

טיפול רגשי בהפרעות אכילה

הפרעות אכילה קצת יותר קל לזהות, בעיקר בשל היכולת שלנו לזהות את השינויים בהרגלי האכילה ואת הירידה המשמעותית במשקל. כשאדם קרוב אלינו סובל מהפרעות אכילה כמו בולימיה או אנורקסיה, חשוב להציע פתרון יסודי ומקיף לבעיה הזו. כך ניתן לשפר את הרגלי האכילה, לטפל במשקל הנמוך והמסוכן, ולזהות את הגורמים הרגשיים שהובילו למצב הזה. טיפול בהפרעות אכילה, בוודאי כשהוא מתבצע באופן מקצועי ובליווי גורמים מיומנים ומוסמכים, הוא טיפול שאפשר לסובלים מההפרעה לתפוס את השליטה הדרושה, לשקם את גופם ואת חייהם, ולצעוד לדרך חדשה וטובה יותר.

איך עושים את זה נכון?

בין אם אתם סובלים מהפרעות אכילה, מזהים אדם הקרוב אליכם שמתמודד עם התמכרות לסמים או חוששים שאתם מזהים התמכרות להימורים, לאלכוהול ואפילו לקניות, חשוב לאתר את המסגרת המקצועית והטובה ביותר. אם כן, כשאתם מחפשים מרכז גמילה במרכז בדקו את תוכנית הטיפול, את המקום עצמו, את האווירה הכללית ואת המקצועיות של הצוות. רק שילוב נכון בין כל המרכיבים הללו והשימוש במגוון רחב של שיטות טיפול מתקדמות, הוא שיאפשר לכם ולאנשים הקרובים אליכם להתמודד בהצלחה עם האתגר הגדול. צוות וילה מטריקס ילווה אתכם בכל שלבי התהליך, מההתמודדות עם השפעותיה הפיזיולוגיות של הגמילה מסמים ועד לטיפול רגשי ופרטני. אתם מוזמנים לעשות את הצעד הזה כבר עכשיו וליצור קשר בטלפון 050-4949696.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here