מהם תתי התחומים במקצוע ה- Full Stack?
צילום pexels

אתם מסוג האנשים שתמיד מייצרים רעיונות חדשים לאפליקציה? חולמים לעשות את התכנות בעצמכם, ליצור פיצ'רים וגם אתרי WEB מונגשים ונוחים? היום יש קורס המותאם בדיוק לצרכים הללו: קורס full stack שמכשיר אתכם למפתחים מקצועיים מהשורה הראשונה בתחום.

מפתחיFull Stack Developer  לומדים לשלוט במגוון טכנולוגיות ושפות, כגון: JavaScript, CSS, HTML, PHP, Ruby ו- Python. השפות נלמדות בכל התמחות נפרדת, אך בסופו של דבר הקורס מכשיר את הבוגרים לכל השפות ולשתי ההתמחויות.

מתלבטים באיזו שפת תכנות להתמקצע וסקרנים לדעת מהו העתיד של העולם המרתק הזה? הנה כמה נקודות לגבי השפות, מה הן מסוגלות לעשות, מה ההבדל בין ההתמחויות, אלו יתרונות יש לקורס וכך להתמקד בפוטנציאל הטמון בלמידת הקורס.

סוגי התמחויות 

היום קיימות שתי התמחויות – ההתמחות הראשונה היא Front-End והשנייה Back End. לכל אחת מההתמחויות יש את הכלים ליצור אתר אינטרנט או אפליקציה ולתפעל אותם גם מבחינה חיצונית וגם מבחינה טכנית. למשל בהתמחות Front-End לומדים תחום נוסף שנקרא UX ו-UI שאחראי ליצור סדר באתר הן מבחינה עיצובית והן מבחינת רמת הנגישות למשתמש. זהו חלק משמעותי שעוזר לגולש להתמצא באתר ולהרגיש שהחיפוש והשיטוט בו נוח וקל. במקביל, ההתמחות השנייה Back End, משלימה את ההתמחות הראשונה ואותה עושים מאחורי הקלעים. כלומר, בשלב ההתמחות הזו, לומדים על האחסון של הנתונים, מסד נתונים, השרת של האתר, תכנות צורת הנתונים וכדומה.

התמחות Back End מלמדת את התלמידים לבנות בסיס יציב לאתר או לאפליקציה ובזכות המידע שנצבר בהתמחות הראשונה, Front End, העשייה קלה יותר ומשתלבת בצורה נכונה גם מבחינת המראה החיצוני והתפעולי וכן מבחינה טכנית תקינה.

היתרונות בלימודי התחום 

אם עדיין לא החלטתם לגבי התמחות מסוימת, הגיע הזמן שתכירו את היתרונות בבחירת הקורס. מפתחי Full Stack ילמד אתכם כמה שפות שיעזרו לכם לנוע בין פרויקטים שונים במקביל. תהיה לכם יכולת הבנה רחבה יותר, זו שתאפשר לכם להגדיל ראש ולהתפתח בתנועה כל הזמן.

תוכניתן של Full Stack יכול להתברג בכל סוג חברה שהוא מעוניין בה, מחברת הייטק קטנה ועד לתאגידים, חברות גדולות שזקוקות לפיתוחים שונים ועוד. מומלץ להתחיל את ההתמקצעות בגדלים שונים של חברות, בשביל לפתח את המקצועיות בתחום, הניסיון, העמקת המקצוע והדרכים הנכונות להשתלב ולקדם פרויקטים שונים.

גם אם בחרתם לעשות רילוקיישן לכל יעד אחר בחו"ל, זכרו שלימודי full stack הם בינלאומיים. אתם מקבלים הכשרה גורפת ורוכשים יכולות למידה בצורה מהירה ופרקטיקה קלילה במעבר בין שפה לשפה.

מקומות עבודה ותנאי שכר

אחרי סיום הלימודים ובתחילת חיפוש משרות מקצועיות תבינו שהרבה מעסיקים מחפשים עובדים שמכירים יותר טכנולוגיות, אלו שיודעים להתנהל עם כמה שפות במקביל ולנהל פרויקטים עצמאיים. למה? מכיוון שתחום ההייטק הוא דינמי ולכן, בגלל השינויים הטכנולוגיים התכופים, מי שיש לו יותר ידע ושולט בתחומים רבים, יוכל ליהנות משלל אפשרויות תעסוקה במגוון מקומות נחשבים.

ומה לגבי השכר? תנאי השכר הם מעולים. בעידן של היום יש ביקוש רב למפתחים Full Stack. השכר של מפתחים מהסוג הזה עולה על השכר של מפתחים שבחרו להתמחות בתחום ספציפי. מי שבחר להתמחות בשניהם, זוכה ליהנות משכר מתגמל יותר.

לסיכום, קורס מקצועי הוא רק נקודת ההתחלה. ככל שתשכילו ללמוד מוקדם יותר, כך תשתלבו בהתאם בשוק העבודה. כל המרצים שלמלמדים את התחומים הללו, נבחרים בקפידה ובעלי ניסיון פרקטי מעבודות אחרות. הקורס נחשב לאחד מהקורסים הבולטים בארץ ובעולם, עם ביקוש רב ואפשרויות שילוב במגוון מקומות תעסוקה שיפתחו את הידע הבסיסי ויקפיצו אתכם אל השלב הבא.

אם אתם מרגישים שעולם התכנות מדבר אליכם, תמיד חלמתם להמציא ולפתח רעיונות טכנולוגיים שלכם או של אנשים אחרים – זוהי הזדמנות מצוינת להתחיל, לסגל יכולות פרקטיות ולהתחיל להרוויח באופן מכובד בין אם בחברות הייטק קטנות או בתאגידים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here