קרדיט: Freepik

משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, משחקי כדור, משחקים לימודיים, של חשבון או שפה, ישנם סוגים רבים של משחקים. משחקים מעבירים לנו את הזמן בצורה מושלמת, גם לילדים וגם למבוגרים. כשאני צריכה עזרה עם רעיון למשחק חדש אני פונה לאתר עולם הילדים, שם אני מוצאת רעיונות מגוונים למשחקים שונים שמתאימים בעיקר לילדים.

כולנו אהבנו משחקים שצריך לרוץ בהם בתור ילדים. זה התחיל עם מחבואים, והמשיך עם משחק  התופסת. ישנם גם סוגי משחקים שונים כמו משחקי קופסה, קלפים ועוד. גם משחקי זיכרון גם זכורים כמשחקים אהובים במיוחד. את המשחק חשוב להתאים בדיוק לילד, לגילו, לאופיו ולתחביביו. יש ילדים שיתחברו יותר למשחקי מחשבה ויש שיתחברו למשחקים הכוללים בתוכים ציורים, יש החובבים דווקא משחקי ספורט ויש החובבים משחקי יצירה, כל ילד ואהבתו. תחשבו כמה משחקים כאלה תורמים לנו ברמה הקוגניטיבית וכמה חשוב לחנך את הילדים לשחק משחקים מכל הסוגים כדי לפתח את מיומנויות החשיבה של ילדנו. משחקים לא רק תורמים לפיתוח החשיבה אלא ליכולות של ילדינו להתנהל במרחב החברתי ולשחק ביחידים או בחברה.

משחקים לכל מועד

כולנו זוכרים את הזמנים שהיינו ילדים והיינו נשאבים לשגרת המשחקים. כאשר הילדים מתבגרים הם  עסוקים בפיתוח חיי חברה ולא מוצאים זמן למשחקים של פעם. חשוב לתת לילדים עוד בהיותם צעירים, את החשיפה המקסימלית למשחקי הילדים, על הדרך הדבר יהפוך לזמן איכות שלכם כהורים יחד עם ילדיכם. כי כשיש ילדים חייבים לשחק משחקים או לפחות ללמד אותם לשחק נכון, וכך לפחות תיהנו מזה ואפילו תנסו ליזום משחקים עם קונוטציה חינוכית. כנסו לאתר עולם הילדים, ובטוח שתמצאו שם סוגים שונים של משחקים שידברו אליכם ותרצו לשחק עם הילדים שלכם או אפילו ללמד אותם משהו חדש דרך המשחק המעניין.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here