מתכונים ב-10 דקות לארוחת ערב
קרדיט PIXABAY

כולנו מחפשים מתכונים קלים לארוחת ערב מהירה שאפשר להכין בעשר דקות בלבד, הן כדי להכין ארוחת ערב טעימה ומשביעה לילדים והן לאירוח חברים וקרובי משפחה הנוחתים עלינו בהפתעה. אמנם, אלו מתכונים יחסית קלים ופשוטים, אך מהירות ההכנה אינה פוגעת בטעמים ובחוויה הקולינרית של ארוחת הערב.

כדאי לכל אחד ואחת לשמור כמה מתכונים ב-10 דקות עבודה, כך תוכלו לגוון את ארוחות הערב שלכם וליהנות מארוחה מזינה ובריאה שאינה מבוססת על חביתה, סלט, לחם וגבינות.

טיפים לארוחת מהר מהירה ב-10 דקות

אורח החיים הישראלי מחייב אותנו לתכנן לוח זמנים מדויק כיוון שעלינו לשלב בין שעות ארוכות בעבודה, הסעת הילדים לחוגים ולחברים, מקלחות, בישול, קניות ועוד. לרוב, אנו חוזרים הביתה בשעות אחר הצהריים המאוחרות או בערב, ונשאר לנו מעט זמן למנוחה, לבילוי עם הילדים, להוצאת הכלב לטיול ולבישול ארוחת ערב מזינה. זו הסיבה מדוע כולם מחפשים מתכונים קלים לארוחת ערב, אך רגע לפני שאנו מציגים את המתכונים המהירים, וכדי להצליח לבשל ארוחה מלאה, מרעננת, מקורית וטעימה בעשר דקות, כדאי לקרוא את הטיפים הבאים:

  • הכנות מבעוד מועד – ישנם מתכונים רבים המאפשרים לכם להכין ארוחת ערב מהירה תוך עשר דקות, עם זאת חלק מהמתכונים מחייבים אתכם במספר הכנות מראש, למשל השרייה מוקדמת של עדשים, בישול ביצה קשה מראש, חימום התנור, ארגון המרכיבים על השיש כדי לוודא שיש לכם את כל מוצרי המזון הנדרשים לארוחה וכדומה.
  • בחירה נכונה של המרכיבים – כדי ליהנות מארוחה טעימה ומזינה עליכם לבחור בקפידה את המרכיבים, ובמיוחד עליכם לבדוק אם המוצרים בהם אתם משתמשים מתאימים לבישול קצר ומהיר או לאפייה זריזה בתנור. לכן, נתחי בשר לא יתאימו לארוחת ערב מהירה, אך פסטות, ירקות, פירות ומוצרי חלב מתאימים לבישול מהיר ועליכם לבחור מתכונים בהתאם.
  • זמן הכנה – יש מתכונים רבים המתאימים לארוחת ערב מהירה, עם זאת יש מתכונים המחייבים בישול או אפייה במשך 30 דקות או יותר, למשל פשטידות יש להכניס לתנור ל-40 דקות לפחות, אך הכנת התערובת אורכת כ-10 דקות בלבד. לכן, חשוב לקרוא את המתכון מבעוד מועד כדי לתכנן היטב את זמני הבישול.

מה נאכל היום לארוחת ערב?

לבטח גם אתם שומעים את השאלה הנפוצה – "מה נאכל היום לארוחת ערב?", וכדי להפתיע את בני המשפחה עם ארוחה טעימה ומקורית כדאי לכם לנסות את המתכונים המומלצים הבאים:

פיצה מלוואח

מרכיבים:

5 יח' מלאווח קפוא ומוכן לאפייה

גבינה צהובה מגורדת

ביצה קשה

מעט שמן זית

קטשופ או רסק עגבניות

אופן ההכנה:

מטגנים את בצק המלאווח במחבת משומן קלות, יש לטגן משני הצדדים עד הזהבה. לאחר הטיגון מניחים את הבצק על תבנית מרופדת בנייר אפייה, מורחים רסק עגבניות, מפזרים גבינה מגורדת ואפשר לשדרג עם בצל, פטריות, עגבניות, זיתים וכדומה. המאפה מוכן תוך פחות מ-10 דקות, כדאי להוסיף בצד ביצה קשה, סלט אישי ומלפפון חמוץ.

פשטידת תפוחי אדמה וגבינה

מרכיבים:

2 תפו"א קלופים ושטופים

2 ביצים

3 כפות קמח

1 גביע קוטג'

1 גביע שמנת חמוצה

150 גרם גבינה צהובה מגורדת

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

פורסים דק את תפוחי האדמה, ומניחים שכבה ראשונה בתבנית אפייה משומנת. בקערה מערבבים את שאר החומרים, יוצקים את התערובת מעל תפוחי האדמה, מפזרים שכבה נוספת ומעליה יוצקים עוד תערובת, עד לגובה הרצוי.

מפזרים מעל גבינה צהובה להקרמה ואופים בתנור מחומם מראש ל-180 מעלות במשך 40 דקות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here