ספרינקלרים - בכל מבנה ציבורי
מקור freepik

ספרינקלרים הנה מערכת כיבוי אש העשויה להציל חיים ורכוש. אין מבנה, קניון או מוסד ציבורי שלא מותקנים בו ספינקלרים תקן 1928. מערכת זו עשויה לזהות סכנה כבר בשלב מוקדם ולפזר במקום, חומרים מעכבי בעירה כדי לכבות מיד את האש ולמזער נזקים. התקנה של מערכת כזו, הנה חובה בכל מבנה מסחרי או ציבורי. מערכות אבטחה מתקדמות.

תקן 1928 כולל מערכות של מתזים, זרנוקים, זקיפים ומתייחס לשורה של מערכות כיבוי אש הפועלות בריסוס מים, קצף ועוד. התקן קובע את התחזוקה של המערכות הללו, והנו תקן אמריקאי שאומץ ע"י שירותי הכבאות בישראל.

היום מחויב כל בעל עסק על פי חוק, לקבל אישור מטעם שירותי הכבאות לגבי בטיחות אש, ובין השאר זה כולל גם התקנת ספרינקלרים.

מערכות גילוי וכיבוי אש

בכל מבנה ציבורי, בנייני מגורים ומבנים מסחריים, חייבות להיות מערכות גלאי עשן ואש, בתוספת אלמנטים שונים במצב הדורש חירום ופינוי. קיומן של המערכות הללו, עשוי להפחית משמעותית נזקי רכוש גוף ועד לאובדן חיים. הפונקציה המרכזית שלהן, היא זיהוי מהיר של דליקה או שריפה כדי להתריע על כך בפני האנשים העובדים או מתגוררים בבניין וכן האחראיים על מקרי חירום. גלאי האש האלקטרוניים מזהים חום, עשן או להבות אש עוד בתחילת האירוע, מה שמאפשר לאנשים לצאת מיד מיציאות החירום, להזמין את מכבי אש וכו'.

הגלאים הכי נפוצים הם גלאי עשן, גלאי להבה וגלאי חום. גלאי עשן כוללים גלאי יינון או גלאים פוטואלקטריים.

בגלאי עשן פוטואלקטרי, יש חיישן תאורה ומקור אור, כאשר נכנסים חלקיקי עשן לנתיב האור, האור מתפזר לחיישן והוא גורם לגלאי להפעיל אזעקה.

מצלמות אבטחה

אין היום בית פרטי, מוסדות חינוך, עסקים או מבנים ציבוריים שלא מותקנות בהם מצלמות אבטחה. הם מקנים ביטחון רב לעובדים במקומות אלה ויוצרים תחושת ביטחון. מערכת של מצלמות כאלה יוצרת תיעוד והרתעה ופעמים רבות היא גם מחוברת למוקד ביטחון. יש היום סוגים רבים ושונים של מצלמות, הפועלות בטכנולוגיות חדשניות ויעילות. אין ספק כי הן מונעות פשעים, מסייעות באיתור עבריינים ומונעים פעילות פלילית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here