סקר גז קרקע – המידע שיעשה לכם סדר בבלגן
קרדיט FREEPIK

מתי לאחרונה אמרו לכם כי אתם נדרשים לבצע סקר גז קרקע ולכם לא היה מושג במה מדובר? האם יש בזה סיכונים במידה ונחשפים לכך? למי מותר לבצע בדיקות מהסוג הנ"ל ואיך בוחרים אותו אם בכלל? שאלות כאלה ואחרות תעלנה כאשר יידרש מכם לבצע את המבדקים ובו זמנית גם להבין מה ההבדל בין סקר גז פאסיבי לאקטיבי. 

מזה סקר גז קרקע?

סקר גז קרקע הוא למעשה תהליך שמטרתו לאתר זיהום בקרקע עצמה. באמצעות תהליך של סקר זה ניתן להבין בדיוק מה קורה מתחת לפני השטח על כל המשתמע מכך. בדיקת הסקר עושה המון דברים אבל אחד היתרונות היותר בולטים שלה קשור באיתור מוקדי זיהום וייעול הסקר כך שכל הזיהום ייוותר מאחור. יש מצבים בהם אין צורך בסקר קרקע וכשזה כבר קורה זה קשור בעיקר לחומרים שהם נדיפים או לחילופין חומרים הנחשבים חצי נדיפים וחשודים כמזוהמים. 

סקר קרקע – למה צריך את זה?

יש מקרים בהם לא צריך לבצע סקר גז קרקע, למעשה כשמדברים על הסקר מדברים על בירור מסוים אשר באמצעותו ניתן לדעת האם אכן צריך להתקדם צעד אחד קדימה ולהתקין אמצעי מיגון או שאולי המצב איננו מצריך זאת. מיותר לציין כי הגזים הנדיפים מהקרקע נודדים בתת הקרקעית, מגיעים למי התהום ועלולים לחדור לכל מקום לרבות למבנה עצמו ולכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקה בכדי למגר את הבעיה ולהשאירה הרבה מאחור. כמו שאתם מבינים הגזים הנדיפים והחצי נדיפים נמצאים בכל מקום והם עלולים להגיע לא רק לסדקים שברצפה אלא גם לחתור תחת תשתית של מבנה, מעלית ובסופו של דבר גם לאוויר אותו נושמים. 

כיצד משאירים את הסיכונים מאחור?

הקשר בין בדיקת סקר גז קרקע לבין השארת סיכונים מאחור מתחילה ונגמרת בדבר אחד , בדיקה ממוקדת ומציאת גזי הקרקע, מיגורם והשבת החיים למסלולם. לרוב, כשמדברים על גזים מדברים על הימצאותם בחניון, בקומת הקרקע וכל המקומות הנמוכים. מיותר לציין כי חלק מגזי הקרקע עלולים לסכן את בריאות האדם ואף לחשוף אותו למחלות הסרטן ולכן חשוב ביותר שלא להתעלם מהבעיה ולפתור אותה לפני שיהיה מאוחר מדי. כמו כן יש להיענות גם לדרישת משרד להגנת הסביבה ולטפל בבעיה ובפרט במקרים בהם אין אוורור בקומת הקרקע וזה מצריך מיגון וטיפול מהיר.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here