סקר גז קרקע – למה צריך את זה? 
מקור freepik

אם לאחרונה קיבלתם דרישה לסקר גז קרקע ממשרד לאיכות הסביבה היות והאזור חשוד בזיהום שהרי חשוב לבצע תהליך מדויק על ידי גורמים מקצועיים בלבד. מבין מגוון ספקים הקיימים ומספקים את השירות איך אפשר לבחור את הנכונים לכך ומה התוצאה הסופית שתסייע בהתחשב שמשאירים את הסיכונים בצד. צריכים את המידע לצרכי היתר בנייה או שיפור איכות החיים? אולי כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא. 

מהו סקר קרקע – שלבי הביצוע 

כאשר מדברים על בדיקת סקר גז קרקע מדברים על בדיקה של הקרקע המזוהמת או החשודה בכך וזאת באמצעות טובי הכלים והקידוחים לרבות לקיחת הדגימה ואימות הבעיה. לאחר הוצאת הבדיקה היא נשלחת למעבדה וכך מאששת או מבטלת את עניין הזיהום התת קרקעי. במסגרת הסקר מודדים את הקרקע וכך קובעים את סוג הזיהום ואת הריכוז בקרקע – דבר שמבהיר את התמונה גם בגין הסיכונים העתידיים שחשוב למנוע כלפי הסביבה בהיבט הבריאותי. לצד חקר קרקע סקר הקרקע וממצאיו יכלול גם המלצות ויחייב את הגורמים לשקם את הקרקע שהתגלתה כמזוהמת. את סקר הקרקע מבצעים גורמי מקצוע וזאת בהתאם להנחיות הנדרשות ובסנכרון מלא למשרד להגנת הסביבה. 

מי צריך לבצע סקר קרקע? 

סקר גז קרקע יידרשו לבצע לרוב עסקים שיש ברשותם קרקע פעילה, שפכים ובסופו של דבר נקודה מזוהמת שצריך לבדוק ולמגר. לאחר דיגום הקרקע, ייאסף המידע ולאחר שהתוצאות תחזורנה מהמעבדה יהיה ניתן לדעת איך להמשיך ולמגר את המחדל העלול לסכן את הקרקע לרבות התברואה והסביבה. כפי שהבנתם, במידה וקיים חשד כי מדובר בקרקע נגוע, אזי יידרש לבצע בדיקת סקר גז קרקע שבסופו של דבר יסייע לאתר את מוקדי הנגעים הזיהומיים וייעל הקרקע למניעת מחלות וסכנות תברואתיות אחרות. 

איך בודקים את הקרקע? 

בדיקת סקר גז קרקע תבוצע במטרה להשוות ריכוז של זיהומים לצד הכמויות המותרות על פי חוק. במקביל לכך, הבדיקה לא רק תאתר את הבעיה אלא תוכל לתת תמונה כללית גם בגין התפרשות המזהמים לרבות הקולטנים וההשפעה הכללית שלהם.

אחת החברות הוותיקות בתחום היא KTE . מומלץ להיכנס לאתר שלה ולקבל מידע נוסף.

בסופו של דבר, במידה ואכן קיימים מזהמים בתוצאות הבדיקה- או אז בדיקת סקר גז תמליץ על תכנון לטיפול הקרקע ומיגור הזיהום לאלתר.   

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here