עיצוב מטבחים בסגנון פרובנס

פרובנס הוא חבל בדרום צרפת אשר מוכר לעולם בזכות מאפייניו הרומנטיים: יקבים כפריים, נוף לים התיכון, בתי אחוזה מעוצבים כמיטב המסורת הצרפתית, לצד בתי משפחות כפריים קטנים ושווקים מקומיים עם מטעמים ערבים לחיך. בין היתר, עיצוב המטבח בהשראת המטבחים הכפריים מחבר הפרובנס תפס תאוצה בעולם בשנים האחרונות כנישה מיוחדת במטבח הכפרי בכלל, וכעיצוב מסורתי המתאים במיוחד לאורח החיים המודרני מאידך. בשורות הבאות, נסביר כיצד גם אתם תוכלו לתכנן את המטבח הפרובנסי שלכם, כל עוד תקפידו על מאפייניו כראוי.

מאפייני מטבחי פרובנס:

נתחיל עם הצבעים

כמו שאמרנו, חבל פרובנס מאופיין בנופים ובאווירה הרומנטית שלו ולכן נבחר בצבעים כפריים רכים, לרבות תכלת, טורקיז, אפור, קרם לבן וחום בהיר. ניתן לשלב גם ורוד בהיר למשל, אבל חשוב להקפיד שהמטבח לא יקבל מראה מצועצע, אלא מעוצב. עיצוב מטבחים פרובנסיים כולל בד"כ שימוש בשניים או שלושה צבעים בלבד, ולכן ניתן לחלק את הצבעים הללו לפי אזורים, למשל: ארונות בצבע טורקיז, כסאות\שולחן\מזנון מעץ ומשטח עבודה בצבע לבן או חום, וכד'.

גימורים, דקורציות ושאר עיצובים

מה שמקנה למטבח הפרובנסי את האווירה המיוחדת שלו הם הגימורים המעוצבים של הארונות או פינות האוכל, דקורציות שונות התלויות במטבח וכד'. עיצוב מטבחים כזה יכלול בד"כ קרניזים על הארונות, ידיות מעוצבות, חיפוי לבנים על הקירות ועוד.

נעבור לחלק המעניין: איך הופכים את המטבח לפרקטי ומושלם?

מטבחי הפרובנס העיקריים עוצבו למטרות שימושיות כמובן, שכן מדובר בבתים כפריים ששימשו משפחות בתקופה בה הכנת האוכל הייתה קשה ומסורבלת הרבה יותר ממה שהיא היום. לכן, עיצוב מטבחים שכזה חייב לכלול גם כמה אספקטים אותנטיים שישמשו אותנו גם היום ברמה הפרקטית: ראשית, הכיריים ממוקמות במרכז המטבח והן אפילו דיי בולטות מבחינת העיצוב (אל תהססו לעצב את הקיר שמאחוריהן הכיריים או לארגן להן נישה מעוצבת משלהן). שנית, כלי המטבח לא מוחבאים בארונות אלא תלויים בהישג יד כדי שמי שמכין את האוכל יוכל להגיע אליהם במהירות. בנוסף, מדובר במטבח שנותן מקום של כבוד לארונות, כך שתוכלו למלא את המטבח במקומות אחסון נוחים (רק הקפידו על כללי העיצוב של מטבח פרובנס).

ומה עם השיש?

מטבח מעוצב בסגנון פרובנס יכלול גם שיש בסגנון אבן טבעית, שישתלב מעולה עם האווירה הכללית. אנחנו ממליצים על משטחי קוורץ אשר משלבים מחד פרקטיות רבה מבחינת העמידות שלהם, ומאידך הם בעלי מרעה מעוצב וטבעי להפליא.

לסיכום, אנו מקווים שהצלחנו להראות לכם כי עיצוב מטבחים פרובנסיים הוא בהחלט קל וניתן ליישום. ומעבר לכך, שמטבחים פרובנסיים הם גם מטבחים פרקטיים המתאימים לשימוש היומיומי שרובנו עושים במטבח. מטבח פרובנס הוא לדעתנו השילוב המושלם בין מטבח מעוצב וכפרי, לבין כזה העונה לצרכי המשפחה הישראלית המודרנית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here