תקלות נפוצות במזגן שחייבים להכיר
קרדיט FREEPIK

המזגן הוא אחד ממכשירי החשמל הנפוצים יותר בארץ, בייחוד בחודשי הקיץ. למעשה, בבתים לא מעטים בישראל ישנם מזגנים שפועלים ללא הפסקה במשך ימים שלמים, כי אנחנו מוכנים לעשות הכול כדי לברוח מהחום הכבד, גם אם זה אומר שחשבון החשמל שלנו ילך ויטפח. אט אט גם המזגן הנאמן ביותר נשחק ומתחילות להופיע בו תקלות שונות הפוגעות בפעילותו. חשוב להיות מודעים לתקלות במזגנים, ובמקרה הצורך לקרוא לטכנאי מזגנים שיוכל לתקן את התקלה במהירות.

6 תקלות נפוצות שכל בעל מזגן עלול להיתקל בהן

חם בקיץ והמזגן שלכם עובד שעות נוספות? הכירו את התקלות הנפוצות שדורשות התייחסות מיוחדת:

  1. חסר גז במזגן.

טכנאי מזגנים מגיעים לרוב עם מיכלים המלאים בגז מזגנים, מכיוון שהם יודעים שמחסור בגז במזגן הוא תקלה נפוצה מאוד. אמנם בריחה של גז עלולה להיגרם כתוצאה מהתקנה בלתי נכונה של המזגן, אך פעמים רבות בריחה של כ-10% מהגז היא טבעית למדיי.

  1. פילטרים שנסתמו.

את התקלה הזו פותרים פעמים רבות בטלפון. כאשר המזגן אינו מקרר כראוי, ייתכן שהבעיה היא פילטרים סתומים ומלוכלכים. אם מדובר במשתמש חדש במזגן שאינו יודע כיצד לנקות את הפילטרים, טכנאי מנוסה מנחה אותו בטלפון. בעיקרון מדובר בפעולה פשוטה של פירוק והרכבה. יש להוציא בזהירות את הפילטרים, לנקות אותם תחת מים זורמים ולהניח להתייבש כראוי. רק לאחר שמוודאים שהפילטרים נקיים לגמרי, ניתן להכניסם בחזרה ולהפעיל את המזגן.

  1. ריח של עובש שעולה מן המזגן.

ריח רע במזגן הוא אחת התקלות הנפוצות יותר שיש. הוא עלול להופיע מסיבות שונות כמו בעיות במערכת הניקוז שלא הותקנה כראוי וגרמה לתופעה של מזגן מטפטף או הצטברות של מים על גבי מגש הניקוז. טכנאי מקצועי יכול לאבחן את התקלה בקלות ולבצע ניקוי מזגן במידת הצורך.

  1. טפטוף מים מהמזגן.

לפעמים נראה מזגן מטפטף ללא הפסקה. הדבר עלול לגרום לאי נוחות גדולה, בייחוד אם המזגן מטפטף בתוך החדר. הסיבה לכך היא לא פעם צינור ניקוז שנסתם. כדי לשחרר אותו יש צורך לנשוף לתוכו, ואת זה יכולים לעשות גם הצרכנים עצמם. אבל במקרה של סתימה חמורה, חשוב לקרוא לטכנאי מזגנים כדי שהוא ינקה את הצינור.

  1. תקלה בשלט.

וכאן לא מדובר במזגן עצמו, אלא בשלט. לעתים השלט מתקלקל ושובק חיים ואז קשה יותר לשלוט במזגן. כשזה קורה, ניתן לרכוש בחנות למוצרי חשמל שלט אוניברסלי שבדרך כלל פותר את הבעיה.

  1. מזגן שעושה הרבה רעש.

רעש המגיע מן המזגן יכול לנבוע מכמה סיבות: קבל תקול, מחסור של גז במזגן, בעיה במדחס ועוד. מכיוון שהרעש עלול להפריע לא רק לכם, אלא גם לשכנים, חשוב לקרוא לטכנאי כדי שיבדוק את העניין במהירות.

מתכוננים לבואו של הטכנאי

ניסיתם לתקן את התקלה במזגן בכוחות עצמכם, אבל ראיתם שהיא מורכבת הרבה יותר משחשבתם? זה הזמן לקרוא לטכנאי מזגנים כדי לטפל בעניינים. דבר ראשון, מומלץ לברר פרטים על הטכנאי ולבחור רק בטכנאי מקצועי שיש לו תעודה. אם אפשר, כדאי לאסוף המלצות על הטכנאי ולבדוק שיש לו את הניסיון הדרוש. דבר שני, כדאי לבדוק את המחירים הממוצעים בשוק עבור החלפת רכיבי מזגנים והזמנת טכנאי, ורק לאחר מכן להתקשר לטכנאי ולבקש ממנו הצעת מחיר. כך תוכלו לבחון מקרוב אם ההצעה של הטכנאי הוגנת. ולבסוף, כשאתם מדברים עם הטכנאי, כדאי לפרט היטב את התקלה. אם אפשר, צלמו לו את התקלה ותשלחו לוואטסאפ. כך הטכנאי יוכל להבין בדיוק במה מדובר ולהעניק לכם את השירות הטוב ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here