בחירת עורך דין לרישום פטנטים
מקור freepik

הראש היהודי מפורסם בכל העולם, כמשהו מיוחד שאוהב לחשוב מחוץ לקופסא, להמציא המצאות ולחדש חידושים. מדינת ישראל הקטנה שלנו היא אוצר בלום של ממציאים ממציאות והמצאות, בתחום ההייטק הטכנולוגיה ובתחומים רבים נוספים. אז אם יש בלבך רעיון חדשני, שיכול להועיל או להקל על אנשים נוספים בעולם, ונראה לך שהרעיון הזה הוא ממש המצאה חדשה, פטנט ייחודי שתוכל לפרסם בעולם, ולזכות על ידו לכבוד ופרנסה בכבוד (מכל מי שעתיד להשתמש בו בצורה כזו או אחרת בעתיד) – אז כדאי לך לרשום אותו כפטנט רשום, ולהשתמש בעורך פטנטים על מנת שיסייע לך לעבור את תהליך רישום הפטנט בצורה המהירה וטובה ביותר.

לפני הכל: תבדוק שאכן זו המצאה חדשה

גם אם יש לך רעיון מהפכני שאף אחד לפניך לא המציא אותו, אתה חייב לבדוק קודם לכן במשרד הפטנטים, האם יש פטנט רשום זהה או אפילו דומה. רשם הפטנטים לא רושם אלא פטנט שהוא באמת חדש, לא כזה שהוא דומה וכמעט העתק של פטנט קודם. כדי לעשות את הבדיקה הזו תוכל להיעזר בעורך פטנטים מקצועי. בכל מקרה, גם אם במדינת ישראל יש כבר המצאה דומה, ייתכן שבמדינות אחרות עדיין לא שמעו על ההמצאה הזו, או על כל פנים לא רשמו אותה ברישום הפטנטים המקומי שלהם – ואם כן תוכל לנסות ולרשום את הפטנט שלך במדינה אחרת, לאחר תרגום כל המסמכים כמובן.

רישום הפטנטים: מילוי כל המסמכים בצורה מדויקת

אם ההמצאה שלכם היא באמת כזו שלא מצויה עדיין ברישום הפטנטים, אתם יכולים להמשיך הלאה בתהליך, ולמלא את כל המסמכים הנצרכים על מנת להירשם כפטנט. גם כאן, יש פרטים רבים, ומומלץ מאד להיוועץ עם עורך פטנטים, שבקי בכל סעיפי החוק, ויודע איך להגיש את הבקשה הזו בצורה שלא תקבל תשובה שלילית. לעניין זה יש משמעות גדולה, שכן מרגע שהגשתם את הבקשה, והיא לא התקבלה – הרי שהיא כבר מפורסמת ברבים, ואנשים אחרים יכולים לקחת לכם את הרעיון ולהגיש אותו בצורה טובה יותר לרשם הפטנטים חלילה. בעת מילוי המסמכים, תצטרכו להסביר מה המצב כיום בשוק באותו תחום שבו המצאתם פטנט, מהם הפתרונות הקיימים היום בשוק, ומהם החסרונות בהם לפי דעתכם, ובסופו של דבר מהו בדיוק המוצר ששלכם ואיך הוא ייתן מענה חדשני לבעיה או צורך שנמצאת היום בשוק באותו תחום. כמובן שבסופו של דבר יש לרשום את כל הפרטים של שם המוצר, שם הממציא ומי שהוא בעל הפטנט שעתיד לשווק את המוצר (לפעמים הממציא מוכר את הזכות לחברה שיודעת לשווק את המוצר).

במידה והרישום אחר הצליח ועבר בשלום, עכשיו מתחיל זמן של בדיקת הפטנט על ידי בוחן הפטנטים, שבא ובודק אם אכן הפטנט שהמצאתם הוא יעיל איכותי ועושה את מה שהעדתם אליו. לאחר שתקבלו אישור מבוחן הפטנטים תוכלו לקבל לסיים את תהליך כתיבת פטנט, כשרשם הפטנטים מפרסם את הפטנט שלכם, ולאחר 90 יום (אם אין עוררין עליו) קובע אותו על שמכם למשך כ20 שנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here