אחסון מכולות – מה צריך לבדוק?
קרדיט FREEPIK

גורמים רבים נדרשים לשירותי אחסון מכולות שבהן נשמרים טובין מסוגים שונים. למעשה, מכולות הן האמצעי העיקרי כיום להעברה מטענים וסחורות על פני הימים, וכאשר הן מגיעות לישראל עליהן להיות מאוחסנים במחסנים רשויים לפני היציאה מהמכס ובטרם תשלום המיסים. בשורות הבאות נבחן מספר היבטים של הנושא.

אחסון מכולות על ידי חברות המתמחות בתחום

יש כמה חברות המציעות שירותי אחסון מכולות. מדובר בחברות המחזיקות שטחי ומתקני אחסון ייעודיים למכולות בפריסה ארצית, לרוב בסמוך לנמלים ובקווים מרכזיים של מסילות רכבת, שבהם קיים ציוד לשינוע, ניטור וניהול מלאי. מדובר במכולות רגילות ובמכולות קירור המצויות באחסנה חופשית או בתנאי מסוף.בכל הקשור למכולות שטרם יצאו מהמכס, על החברה להחזיק בכל האישורים והרישיונות הרלוונטיים מטעם מינהל המכס, האחראי להסדרת מחסנים אלו בישראל.

יש לציין כי השגת רישיון למחסן כזה אינה עניין של מה בכך וקבוע בתקנות המכס משנת 1965 (ששונו פעמים רבים לאורך השנים). התקנות קובעות בין היתר היכן מגישים את בקשת הרישיון וחידושו, אילו ערבויות יש להגיש ( למשל ערבות בנקאית, שיעור מסוים מכלל מיסי הייבוא על הטובין הממוחסנים, אישור על קיום פוליסת ביטוח המפנה את המיסים לטובת מינהל המכס), אגרות שיש לשלם, ועוד. כמו כן התקנות עוסקות בכל הקשור לסימון מחסנים ושמירה על בטיחותם, ניהול תקין של המחסן, ביצוע רישומים בהתאם להוראות מינהל המכס, שימוש במערכות מחשוב, הגשת דוחות שנתיים, שמירת מסמכים, ועוד.

בחירת חברה לאחסון מכולות

אם כן, כאשר בוחרים חברה עבור אחסון מכולות יש לוודא כי היא מחזיקה ברישיונות הרלוונטיים מטעם מינהל המכס אם נדרש אחסון בתנאי מסוף. כמו כן, יש לבדוק שהיא מחזיקה בכל הציוד הנדרש לניהול מלאי, ניטור ושינוע באחסנה חופשית ומסוף. עוד צריך לבדוק כי היא מסוגלת לתת מענה למגוון רחב של מכולות, לרבות מכולות קירור, וכדאי מאוד לבדוק את פתרונות הלוגיסטיקה שלה. בהחלט קיים יתרון לחברה המספקת תחת קורת גג אחת שורה ארוכה של פתרונות יעילים, חסכוניים וחדשניים לכלל נושאים שרשרת האספקה והלוגיסטיקה של מכולות.

בנוסף, יש לבדוק כי החברה מחזיקה בשנות ניסיון רבות ומעסיקה מומחים מיומנים, בעלי גישת שירות המבוססת על ראייה רחבה ופתרונות מקיפים. מול נציגי החברה חשוב לוודא כי ניתן לקבל מענה מותאם אישית למגזר העסקי הרלוונטי, בין אם מדובר בחברת ייבוא או ייצוא, מזון, תעשייה, תשתיות ואנרגיה, מוצרי צריכה, כימיקלים וכן הלאה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here