אחסנה במכולות – אל מי כדאי לפנות?
קרדיט: FREEPIK

אחסנה במכולות היא שירות נחוץ וחיוני הנדרש על ידי גורמים רבים, בעיקר עבור גורמים המייבאים טובין, סחורות וחומרי גלם לישראל. מדובר במוצרים וחומרים המחויבים בתשלום מכס ובאישור הרשויות הרלוונטיות, תהליך שעשוי לקחת זמן ובמהלכו נדרש אחסון במחסן רשוי.

אצל מי לאחסן במכולות?

חשוב להבין כי לא כל גורם המחזיק בידיו צי של מכולות יכול להציע שירותי אחסנה הולמים. ישנם מספר קריטריונים שחובה לעמוד בהם.

  • זו חייבת להיות חברה המתמחה בתחום ואשר מציעה אחסנה במכולות עבור שילוח ימי ואווירי.
  • על החברה להחזיק מתקני ושטחי אחסון ייעודיים עבור מכולות, כאשר במרבית המקרים השטחים יהיו מצויים בסמוך לנמלים ומסילות רכבת מרכזיות. במקומות אלו ישנו ציוד המתאים לניהול מלאי, ניטור ושינוע.
  • אחסנה למכולות שעדיין לא יצאו מהמכס יכולה להתבצע רק על ידי חברות בעלות כל הרישיונות והאישורים מטעם מנהל המכס, שהוא הגוף האחראי, המסדיר והמפקח על התחום. הרישיון ניתן על סמך עמידה בתקנות המכס שמפרטות למשל את אופי ומקום הגשת הבקשה הראשונית לרישיון. איך מחדשים רישיון, אילו אגרות צריך לשלם, אילו ערבויות נדרשות, פוליסות ביטוח, ניהול תקין של מחסן, סימון מחסנים, בטיחות, ביצוע רישומים, דוחות שנתיים, שמירת מסמכים, שימוש במערכות מחשוב, ועוד.
  • כאשר בוחרים חברה עבור אחסנה במכולות יש לבחון היטב שקיים ברשותה כל הציוד הנדרש עבור ניהול מלאי, שינוע וניטור, בין אם מדובר באחסנה חופשית ובין אם נדרשים תנאי מסוף.
  • יש לתת עדיפות לחברה וותיקה ורצינית הפועלת מזה שנים בתחום המציעה פתרונות לוגיסטיים יעילים, חכמים ומתקדמים, בדגש על עמידה בכל הדרישות ובצמצום עלויות.
  • יש לבחון את ניסיונם של מנהלי ואנשי החברה ואת מומחיותם באספקת פתרונות מקיפים, בדגש על יכולת לתת מענה לגל צרכי הלוגיסטיקה ואספקת מכולות בכתובת אחת.
  • חשוב לוודא כי ברשות החברה מצויים הפתרונות המתאימים, למשל מכולות קירור, ובהתאם לסקטור הרלוונטי כגון תעשייה, כימיקלים, מוצרי צריכה, אנרגיה, תשתיות, מזון, ייבוא וייצוא.

דוגמא נאה לגורם וותיק ורציני היא חברת פרידנזון, שכבר למעלה מארבעה עשורים מספקת מגוון פתרונות חדשניים ויעילים עבור צרכי לוגיסטיקה ואספקה. כחלק מהמערך הלוגיסטי, החברה מחזיקה שטחי ומתקני אחסון למכולות בפריסה ארצית, השוכנים באשדוד, בחיפה ובבאר שבע. בשטחים אלו קיים כל ציוד הניטור, ניהול המלאי והשינוע הנדרש עבור מכולות רגילות ובקירור, הן לאחסנה חופשית והן בתנאי מסוף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here