איך לבחור רואה חשבון?
מקור freepik

שירותיו של רואה החשבון נחוצים לכל עסק מכל סדר גודל ובכל תחום פעילות. תפקידו העיקרי של איש המקצוע הוא כמובן להפחית בחבות המס של העסק, כמו גם לספק דוחות דוח והפסד המאפשרים לראות את הנפח הגולמי, התפעולי והנקי – ולהגיע למסקנות אודות ניהול הפן הכלכלי של העסק. אם איך בוחרים רואה חשבון בהרצליה, בחיפה או במקומות אחרים? על כך בשורות הבאות.

רואה החשבון שמתאים לכם

כמובן, רואה חשבון בחיפה או בהרצליה צריך להתאים בדיוק לצרכים של העסק או החברה המסוימת. כך לדוגמא, יש עדיפות לרואה חשבון הפועל באזור הפעילות של העסק, שכן מעת לעת יש לסור למשרדו על מנת לשוחח, להתייעץ ובעיקר לספק חשבוניות. ניתן לומר שככל שהצורך בהגעה למשרד תדיר יותר, כך גדלה החשיבות של הקרבה הגיאוגרפית.

שנית, שירותיו של רואה החשבון אינם עשויים מקשה אחת ולא כל המשרדים מתמחים בדיוק באותם התחומים. אמנם השירות הבסיסי דומה, אולם אם מדובר למשל בחברה הפועלת גם מחוץ לגבולות ישראל, וצריכה למשל דוחות כספיים המסופקים באנגלית, יש לבחור משרד רואי חשבון האמון על התנהלות חשבונאית חובקת עולם. מעבר לכך, לרוב ישנה חשיבות גם לניסיון של המשרד עם תחום הפעילות הספציפי של העסק. לדוגמא, רואה חשבון בהרצליה שעבר לאורך השנים עם עסקים בתחום המזון או האופנה, מכיר את הניואנסים הקטנים של הענף המאפשרים לתת המלצות יותר חסכוניות ונכונות כלכלית לעסק.

שיקולים נוספים בבחירה של רואה חשבון

כמו בתחומים רבים אחרים, כדאי לקבל המלצה על רואה חשבון בחיפה או בכל עיר אחרת מאדם שאתם סומכים עליו. שאלו את המכר או הקולגה מדוע הוא ממליץ על רואה החשבון המסוים: האם זה בגלל הזמינות הגבוהה והמענה הישיר לטלפון, האם בגלל האישיות הנעימה והסבלנות, האם בגלל הרמה המקצועית הגבוהה, האם עקב עלויות שירות נוחות וכן הלאה. שאלו את המכר אילו שירותים הוא מקבל מרואה החשבון ובדקו האם הסל הזה מתאים גם לצרכים שלכם. 

מי מטפל בכם?

אם אתם בעלי עסק קטן, חשוב לבחון מי במשרד מטפל בכם. יש לזכור כי במשרדי רואי חשבון עובדים גם מתמחים או אנשי מקצוע מוסמכים שרק מתחילים את דרכם. דברים אלו נכונים במיוחד לגבי משרדי ראיית חשבון גדולים, שם לעיתים משוחח בתחילה עם הלקוח רואה חשבון ותיק, אך לאחר מכן עובר הטיפול בלקוח לגורם אחר. במשרדים כאלו גם לא תמיד מקבלים מענה מהיר לכל שאלה, צריך לעבור דרך מזכירות ומוזיקת המתנה, ולכן – לפני שאתם חותמים על חוזה בדקו מי באמת מטפל בכם ומהי מדיניות המענה לפניות של לקוחות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here