איך למתג את עצמינו בעולם ההייטק

תעשיית ההייטק היא ללא ספק אחת התעשיות הרווחיות ביותר בעולם המודרני. לכן, העובדה שלא מעט אנשים מעוניינים להשתלב בתעשייה, לא מפתיעה במיוחד. אבל אם יש משהו אחד שצריך לדעת לפני שפותחים סטראטאפ ומתחילים לחלום חלומות גדולים על האקזיט הגדול, הוא שמדובר באחת התעשיות התחרותיות ביותר, שבה היכולת שלנו לבלוט מעל המתחרים, היא לא פחות מצורך הישרדותי.

אחת הדרכים להתבלט, מעבר לפיתוח רעיונות חדשניים ומהפכניים, היא על ידי מיתוג חכם ויעיל שיגרום ללקוחות ולמשקיעים – לזכור את זה. אז מאיפה מתחילים למתג את עצמו בעולם ההייטק הנוצץ? על כך במאמר הבא.

מצאו את קהל היעד שלכם

מיתוג סטארטאפים (ומיתוג בכלל) מתחיל קודם כל מלהבין בצורה מעמיקה מיהו קהל היעד אליו אתם פונים. הרי בסופו של יום, כשאתם ממתגים את המוצר שלכם, אתם רוצים להשאיר אצל הלקוחות רושם חזק וברור, עם מסר חד ונקי שפונה וקולע במיוחד אליהם. אבל לפני שאתם מתחילים לבחור צבעים ללוגו שלכם, חשוב שתבינו מי הם האנשים שאמורים להתרשם מכם.

מי הם האנשים שיקנו את המוצר שלכם מתוך צורך אמיתי שקיים בשוק שפונה אליהם. האם מדובר בבני נוער? חיילים? אוכלוסיית בני ה – 20/30? ואולי מדובר באוכולסייה עם מאפיינים אחרים, כמו מעמד סוציו אקונומי, בעלי תפקידים מסויימים ועוד. כך או כך, הדרך למיתוג המוצר והחברה שלכם, עוברת דרך הגדרה והבנה – של קהל היעד שלכם.

מצאו החוזקות שלכם

עולם ההייטק הוא עולם תחרותי מאוד. ודווקא בגלל שהתחרות העצומה שקיימת בשוק, עליכם להפנים בצורה רחבה ומעמיקה יותר, מה הם היתרונות שלכם אל מול המתחרים, במיוחד כשמדברים על מיתוג סטארטאפים. מה הם הדברים שהופכים את המוצר שלכם ליותר מסתם מוצר, אלא לחלק בלתי נפרד בשגרת היום – יום של הלקוחות שמשתמשים בו. כדי למצוא את החוזקות שלכם, תצטרכו לעיתים גם להבין מה מציעים המתחרים, כדי לדעת כיצד להתעלות ולהתבלט מולם בשוק.

מצאו את הפלטפורמות הנכונות

אז אתם כבר יודעים מה הן החוזקות שלכם, ומכירים את קהל היעד שלכם מכל כיוון אפשרי. מה הצעד הבא? מציאת הפלטפורמות הנכונות להגיע אליו. הפלטפורמות הללו יכולות להיות להתחלק בין – יצירת שפה שיוויקית נכונה בהתאם לקהל היעד, יצירת לוגו מעניין בהתאם לשפה השיוויקית ובעיקר – מציאת הדרכים להגיע לקהל היעד. עליכם להבין איפה נמצאים הלקוחות שלכם – ברדיו? בטלוויזיה? ברשתות החברתיות? אלו רק חלק מהשאלות שתצטרכו לענות עליהן כשזה נוגע למיתוג סטארטאפים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here