קרדיט תמונה FREEPIK

ניתן לציין כי לא תמיד בחובתנו להוציא מימון רב על מנת לממש את הפוטנציאל של מכשירי הוידאו והאודיו שברשותנו. מספיק תשומת לב עבור פרטים קטנים ומיקום נכון של הציוד, על מנת לשפר את חווית הצפייה בצורה ניכרת. לכן, אם הנכם זקוקים לחוויית צפייה מהנה יותר בבית שלכם, במאמר הבא נציג מספר פרמטרים אשר ידברו על כמה דגשים עבור שיפור חווית הצפייה בביתכם.    

חווית צפייה אינה מושלמת ללא סאונד איכותי

עליכם להשאיר קו פנוי וישר בין אוזני המאזין וחזית הרמקול, וכן חסימת הנתיב באמצעות כורסא או כל מחסום אחר הינה פוגעת בבימתו של הצליל, איזונו הטונלי ועומקו. בנוסף, אסור להציב מגברים ורמקולים ביציאה למרפסת, מצב זה מסוכן, במיוחד עבור ילדים אשר עלולים להיתקל במכשול זה ואף חושף את הרמקול בצורה ישירה לשמש. אולם ישנם רמקולים אשר מיועדים בדיוק עבור מטרה זו ואף עמידים בכל תנאי מזג האוויר שונים.

חשיבותו של רמקול סנטר

תפקידו של רמקול סנטר הינו להדגיש את המלל והדיבור אשר בוקע מכל מוסיקה או סרט אשר מושמעים מתוך המערכת. על מנת לקבל מערכת קולנוע ביתית איכותית מבחינת סאונד, יש למקם את רמקול הסנטר באותו גובה וקו של הרמקול הקדמי, על מנת שתיווצר חזית קול אחידה. יחד עם זאת, את רמקול הסנטר יש למקם מתחת או מעל למסך הטלוויזיה, כפי שצוין בגובהם של הרמקולים הקדמיים על מנת שישמעו את הדיאלוגים בסרטים כאשר הינם יוצאים מהמסך.  

אקוסטיקה 

ללא ספק ניתן לומר כי אקוסטיקה וקולנוע ביתי תמיד ילכו טוב ביחד. למעשה, אקוסטיקה נכונה עלולה להפוך צליל לא נעים ומהדהד לצליל נעים ונפלא. ישנו ריהוט כגון תמונות, וילונות, ספות ושטיחים אשר מסייעים לגלי הקול וכן מאזנים ומעדנים את צלילי הבס. ניתן להוסיף כי ביצוע מחיאת כף עלולה להיות מדד מצויין עבור איכות האקוסטיקה בחדר. כלומר, אם הינה צורמנית ומהדהדת, ללא ספק המצב טעון שיפור, אך אם הינה נשמעת באופן טבעי, ללא ספק צלילי המערכת ישמעו טוב יותר.    

סאב וופר – היכן למקם אותו?

סאב וופר הינו מהווה חלק מרכזי וחשוב עבור חווית צפייה מהנה במערכת קולנוע ביתית, למעשה הינו מייצר גלי קול בתדר עמוק וכן מדגיש אפקטים של סרטים. בעקבות זאת, חשוב להניח אותו על הרצפה בבית שלכם וכן צלילו יהיה יותר הדוק. בנוסף, הנחתו על רהיט מסוים או מדף עלול לגרום לזמזום או רעידות אשר יפגעו באיכות הבס. 

שורה תחתונה, ניתן לתאר כי חווית צפייה באמצעות מערכת קולנוע ביתית היא חוויה יוצאת דופן וכבר עושה לנו חשק לצפות בשלל הסרטים שאנחנו אוהבים. לכן, על מנת לחוות חוויה מהנה, יש לנקוט במספר הפרמטרים אשר צוינו במהלך המאמר על מנת למקם ולסדר כראוי ובעקבות זאת ליצור סאונד מרשים ואיכותי בבית שלכם.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here