Credit: Pixabay.com

מצרך בסיסי

אולי עוטפים איתם דגים, אבל קונים אותם בכל יום מחדש! בעתיד הנראה לעין, כל עוד יש חדשות, הן יודפסו על נייר. זאת, למרות שאין זה חדש כי עולם הפרסום גלש ברובו לרשתות החברתיות ורבים משקיעים הון בפרסום ממומן במדיה הדיגיטלית ללא בטחונות אם השיווק בסופו של דבר בכלל יגיע לקורא העמוס. על אף מה שניתן אולי להניח, עיתונים ומקומונים היו ועודם אמצעי שיווק יעיל לבעלי עסקים ברמה הארצית והמקומית. אמנם לא כולם צורכים עיתונות כתובה, אך אלו שכן – קוראים אותה על בסיס קבוע ורוכשים את העותק היומי בסיום כל ביקור במכולת. מלבד אלו שקונים עיתון על בסיס יומי ישנן משפחות שעבורן עיתון בשישי הוא פינוק שנמשך לאורך כל השבת, והן מקפידות לרכוש אותו בכל שבוע מחדש. זו אחת הסיבות שבגינה פרסום מודעה בעיתונות הכתובה הוא בעל יתרון יחסי בהשוואה למדיה, וסיבות נוספות נסקור במאמר זה בקצרה.

לקלסיקה אין תחליף

כל עוד יהיו אנשים שקונים ספרים, יהיו אנשים שיקנו עיתונים. אמנם עולם הפנאי, בכללו עולם החדשות, עבר ברובו למדיה הדיגיטלית, אולם הקסם של מוצרי הנייר לא תם מן העולם. פרסום מודעה בעיתון הוא בעל ערך כה רב, בין היתר כיוון שאין תחליף לתחושת הדפדוף, לקריאת האותיות מתוך נייר ולתחושה החגיגית שלא מתלווה לאף אתר אינטרנט. זו הסיבה שאנשים רבים באוכלוסייה הכללית, ובפרט אוכלוסיות מסוימות כמו אנשים מבוגרים, צורכים את ידיעות היום באמצעות עיתונים, אשר מספקים גם התעדכנות במצב הארצי והמקומי, וגם מספקים תחושה מוכרת של קריאת ספר (דק במיוחד). אנשים רבים קונים מקומונים כדרך להרגיש שייכות למקום. כך, חדשות קריית שמונה יתפרסמו במקומון קריית שמונה ויוכללו בו פרסומי אירועים רלוונטיים לאזור, ופרסום עסקים רלוונטיים לאוכלוסייה. רכישת מקומון מאפשרת לכל אדם להתעדכן בחדשות המקום שבו הוא גר, מבלי להצטרך לסנן מידע רב ברשת. לכן, פרסום בעיתון מקומי יכול להבטיח חשיפה ישירה לקהל הלקוחות הגרים באותו איזור.

נאמנות לז'אנר

מי שרוכש עיתונים ומקומונים, ככל הנראה עושה זאת במשך שנים, וככל הנראה ימשיך לעשות זאת עוד שנים מעכשיו. שכן אוכלוסיית האנשים שקוראת עיתונים לרוב צורכת את רוב המידע הנחוץ לה בדרך זו, ועל כן – באותו האופן שאתרי האינטרנט מציגים את החדשות האחרונות, כך גם העיתונים מכילים מידע על אירועי היום האחרונים, תחזית מזג האוויר וכן פרסום מודעות לעסקים רלוונטיים. ושלא כמו אתרי אינטרנט, קוראי עיתונים בדרך כלל יהיו נאמנים לעיתון אחד, והנאמנות מבטיחה רכישה חוזרת ונשנית של אותו העלון. רכישה על בסיס קבוע מבטיחה לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים כי כל שקל המושקע במודעת פרסום מגיע ללקוחות הפוטנציאליים באופן קבוע.

בחרו את פלח הלקוחות שלכם

ראשית כל, פרסום בעיתונים מאפשר לכוון לאוכלוסייה מסוימת ולייעל את השיווק בכך שעסקים רלוונטיים יגיעו ללקוחות המתאימים בלי מאמץ. כך למשל, בעוד פרסום בהארץ יגיע לאנשים אשר נהנים בעיקר מצריכת תרבות, פרסום בידיעות יגיע לאנשים המעוניינים בעיקר בקריאת חדשות אקטואליות.

פחות שטח, יותר תשומת לב

הדף מקביל לתודעה – ככל שהמוח קולט פרטים רבים יותר ברשת, כך פחות מתאפשר לו לקלוט כל פרט לעומק. מוצרי נייר, לעומת זאת, לא נצרכים באותה מהירות וחוסר סבלנות שבה נעשית גלילה מפוזרת ברשת. בדרך כלל קריאה בעיתון היא איטית ונינוחה יותר, ולכן, כל דבר שנקרא מחלחל עמוק יותר. ומתוך כך שכל מודעת פרסום תקבל את הכבוד הראוי לה (מעצם הגודל היחסי שהיא תופסת בדף), גדל הפוטנציאל הרווחי הטמון בכל מודעה. באותו האופן שהעיניים קולטות באופן ברור וחד יותר פרסום מודעת אבל רלוונטית, כך הן יסקרו באותו הריכוז פרטים אחרים בעיתון.

מידע שאין באף מדיה אחרת

עם כל הכבוד לאתרי האינטרנט השונים, ישנן מודעות שפשוט לא מתאימות למדיום הזה. כך למשל, פרסום מודעות אבל ייקח חלק כמעט רק בעיתונות הכתובה, מטעמי תרבות. באופן דומה יתפרסמו בה מודעות לאירועים מקומיים, מודעות דרושים מקומיים ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here