איך תבחרו מחשב נייד שמתאים לכם?
קרדיט shutterstock

מחשב נייד בהחלט הופך את החיים לקלים הרבה יותר. הוא קומפקטי, קל, ניתן לנשיאה בתיק ומאפשר לבצע פעולות פשוטות ומורכבות מכל מקום שנרצה. בשוק קיימים אלפי סוגים של מחשבים ניידים וציוד נלווה למחשב נייד. הפונקציות, הגדלים וטווח המחירים רחב. ככל שמתעמקים יותר מגלים שההיצע בכל קטגוריה עצום  וזה יכול רק לבלבל. אז ננסה קצת לעשות סדר ולתת לכם טיפים כיצד לבחור את המחשב הנכון עבורכם. 

טיפים לבחירת מחשב נייד:

מחשב נייד בסיסי – אם אתם מחפשים מחשב נייד בסיסי כזה שנדרש לבצע מטלות סטודנטיאליות שונות, עבודה משרדית קלה, גלישה או צפיה בסרטים. תוכלו להסתפק במחשבים ניידים פשוטים יחסית ולא יקרים. עם זיכרון של 8GB ונפח אכסון פנימי של עד 256GB. מחשבים אלו יכולים להגיע עם מסך קומפקטי של 14-15 אינצ'. אם אינכם נדרשים להקלדה מרובה, תוכלו לקחת גם טבלט איכותי שיעשה את העבודה בצורה מצויינת.

דוגמא למחשב נייד בסיסי – מחשב נייד Lenovo IdeaPad L3 15ITL6 82HL004FIV לנובו.

נייד לשימושים בינוניים ומעלה – אם אתם משתמשים במחשב באופן אינטנסיבי, לעבודה או ללימודים. אם אתם מעלים מאגר נתונים ותוכנות כבדות אבל בכל זאת רוצים לשמור על ניידות המחשב. תוכלו להשתמש במחשב נייד קל יחסית אך עם מעבד יותר חזק  Core i7-10750H זיכרון 16 GB אחסון בנפח 512GB  ומסך 15.6 אינץ.  מומלץ לצרף מטען נייד לטעינה חוזרת בעת הצורך. 

דוגמא למחשב נייד לשימוש בינוני ומעלה – מחשב נייד Lenovo Yoga Slim 7 15ITL05 82AC0022IV לנובו.

מחשב על לגיימרים – מחשב נייד המיועד לשימוש כבד ומגיע עם מפרט חזק והוא מתאים לגיימרים או לגרפיקאים לשימוש אינטנסיבי. המחשבים האלו יקרים יותר בגלל איכות החומרה שמאופיינת בביצועים מהירים במיוחד. לרוב מחשבים אלו מגיעים כחלק מסדרות שמיועדות לגיימינג המיוצרות על ידי יצרניות מובילות כמו לנובו או אסוס. ככל שההשקעה במחשב גדולה יותר מבחינת המחיר כך הוא יהיה עם מפרט עשיר יותר וחזק יותר. בקטגוריה זו חשוב לשים לב לצורך. יהיו כאלו שדווקא חדות הצבעים במסך תהיה חשובה להם וכאלו שדווקא המעבד החזק הוא זה שהכרחי לצורך פעילותם. 

דוגמא למחשב גיימרים בעל מפרט מתאים – MSI GS66 Stealth 10UH-417IL. מסך 15.6 FULL HD 1920X1080  מעבד  Intel® Core™ i7-10870H זיכרון 32GB אחסון 2TB SSD
כרטיס מסך  NVIDIA® GeForce RTX™ 3080.

לפרטים נוספים ולבחירת מחשב נייד איכותי ממבחר היצרנים לכל צורך ומטרה ניתן לבקר באתר של פי סי סנטר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here