Credit Canva

הגוף שלנו מורכב ממספר גדול של וויטמנים ומינרלים שונים, המסייעים להליכים תקינים של מערכות הגוף השונות החל ממערכת העיכול ועד למערכת כלי הדם. וכאשר מתקיימים מספר גדול של תסמינים המעידים על מחסור בוויטמינים שונים כמו וויטמין D, מומלץ לבצע בדיקת דם ויטמין d ולגלות האם התחושה המדוכדכת שהצטברה לנו בשבועות האחרונים אכן נובעת ממחסור של וויטמין כל כך חשוב. בדיקה זו איננה כרוכה בסיכונים כאלו ואחרים, לכן היא נעשית כיום גם דרך שירותי רפואי ביתי המוצע דרך מגוון חברות רפואה שונות. אחת מהחברות המומלצות כיום בתחום היא לא אחרת מאשר חברת Human Test המציעה לא רק בדיקות מדויקות ויעילות, אלא גם מגוון רחב של טיפולים ביתיים.

בדיקת דם ויטמין d-סימנים למחסור

כמו כל בדיקת דם גם בדיקת דם ויטמין d תגיע לאחר כמה בדיקות או על פי כמה תסמינים שונים, כאשר הראשון מבניהם הינו גיל מבוגר של הנבדק. כאשר גוף האדם עובר את גיל שלושים, גופו אט אט עובר שינויים בצורה הדרגתית ומערכות שונות פועלות בקצב הרבה יותר איטי, לצד פירוק סידן בכמות גבוהה ועוד מאפיינים שונים. לכן לאחר גיל החמישים מומלץ כיום לבצע בדיקה של וויטמין D ולשים דגש על חשיפה מבוקרת לשמש.

תסמין נוסף שעלול להיות תסמין רחב הינו כאב בעצמות, אשר לעיתים עלול להציע על מחסור בברזל, מחסור בסידן וגם מחסור בוויטמין D. מלבד תסמין זה למחסור בוויטמין D קיימים עוד מספר תסמינים אשר לעיתים מתווספים אל תופעות שונות, כמו מחסור בסידן או בבעיות מעיים שונות ולכן בדיקה זו תיעשה בנוסף אל בדיקות אחרות במרבית המקרים.

קבוצות סיכון מרכזיות

בדיקת דם ויטמין d מתבצע בעיקר בין קבוצות חתך מרכזיות בחברה, כאשר הוא נע בין ילדים החשופים בצורה מועטה אל השמש או לבני הגיל השלישי שאינם מקבלים די חשיפה מבוקרת מקרני השמש או אנשי דת המכסים את רוב גופם. לכן חשוב לפנות אל חברה המציעה לא רק בדיקות וויטמין D אלא מגוון בדיקות כמו חברת Human Test.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here