קרדיט לתמונות FREEPIK

הפרת סימן מסחר מתרחשת כאשר מישהו משתמש בסימן מסחר זהה או דומה באופן שיוצר בלבול לסימן מסחר שכבר רשום ונמצא בשימוש על ידי גורם אחר, ללא רשות מבעל הסימן הרשום. זה יכול לגרום לבלבול בקרב הצרכנים, וגם יכול לדלל את ערך הסימן המסחרי הרשום. על מנת להוכיח הפרת סימן מסחר, על בעל הסימן הרשום להראות כי הסימן שלו תקף ונמצא בשימוש, וכי השימוש של הצד השני בסימן עלול לגרום לבלבול בקרב הצרכנים. במקרה של הפרת סימן מסחר, הבעלים של סימן המסחר הרשום יוכל לבקש צו מניעה להפסקת הפעילות המפרה וכן פיצויים ושכר טרחת עורכי דין.

גם יצירה מקורית, באשר היא – מוגנת

רישום זכויות יוצרים, מגן על יצירות מקוריות של מחבר, כגון יצירות ספרותיות, מוזיקליות, אמנותיות ויצירות יצירתיות אחרות. על מנת להיות זכאי להגנת זכויות יוצרים, על יצירה להיות מקורית וקיימת בצורה מוחשית, כגון ספר, ציור או שיר מוקלט. לבעל זכויות היוצרים יש את הזכות הבלעדית לשכפל, להפיץ ולמכור את היצירה, כמו גם ליצור יצירות נגזרות המבוססות על המקור. אם מישהו משתמש ביצירה המוגנת בזכויות יוצרים ללא אישור הבעלים, זה נחשב להפרת זכויות יוצרים. הבעלים של זכויות היוצרים יכול לנקוט בצעדים משפטיים להפסקת הפעילות המפרה ולדרוש פיצויים בגין כל הפסדים שנגרמו לו כתוצאה מההפרה, וכן לדרוש פיצויים כולל פיצויים סטטוטוריים בשווי 100,000 שח לכל הפרה , כמו גם שכר טרחת עורכי דין והוצאות משפט.

 צעדים משפטיים להגנה על היוצר

ישנם כמה הבדלים חשובים בין הפרת סימן מסחרי להפרת זכויות יוצרים. לדוגמה, בעוד ששתי צורות ההגנה על קניין רוחני נועדו למנוע שימוש בלתי מורשה ביצירה מוגנת, הגנת סימן מסחרי חלה על שמות מותגים ולוגו, בעוד שהגנת זכויות יוצרים חלה על יצירות יצירתיות מקוריות. בנוסף, הסעדים בגין הפרת סימן מסחרי והפרת זכויות יוצרים שונים. על כן חשוב שעסקים ואנשים פרטיים יהיו מודעים למושגים המשפטיים, וינקטו בצעדים כדי להגן על זכויות הקניין הרוחני שלהם. זה יכול לכלול חיפוש סימן מסחרי כדי להבטיח ששם המותג או הלוגו שלהם זמינים לשימוש, ורישום זכויות יוצרים על יצירות המחבר המקוריות שלהם. אם אתה בעל עסק המעוניין לרשום סימן מסחרי או אמן המבקש להגן על היצירות היצירתיות שלך, הנך מוזמן למשרד של עו"ד אורלי ספיר סחייק, המתמחה בדיני קניין רוחי, פטנטים וסימני מסחר, בו משלבים נועם ויחס אישי עם יצירתיות ומתן מענה בהתאם לדקויות בכל הקשור לדיני הקניין הרוחני.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here