הגוף והנפש מרכיבים את האדם כמכלול ומשפיעים עליו כל אחד בנפרד ושניהם גם יחד. בדיוק כפי שאירועים מסוימים יכולים לפגוע בגופנו, כך גם אנו יכולים לחוות חוויות שיפגעו בנפשנו, לתקופה קצרה או ממושכת. וכמו שאנו ניגשים לקבלת טיפול רפואי לאחר פגיעה גופנית, קיים עולם שלם של טיפול נפשי בנפגעי נפש. הטיפול הנפשי יכול לכלול מפגשים פרטניים, שירותי ייעוץ וליווי ובמקרים מסוימים גם דיור מוגן לנפגעי נפש, שתכליתו להעניק סביבה תומכת ומקדמת עבור האדם הזקוק לכך. בעזרת מעון רמות, אוכלוסיית נפגעי הנפש יכולה לקבל ליווי אישי ומתואם לצורכיהם, על מנת לאפשר תהליך שיקום מיטיב ושילוב בחברה.

דיור מוגן לנפגעי נפש בחדרה ונתניה

בערים חדרה ונתניה קיים מערך שלם של דירות ובתים המיועדים לאוכלוסיית פגועי הנפש ברמות השונות. הדירות והבתים מטופחים ומאובזרים בכל מה שיאפשר לדיירים לחוש סביבת חיים נורמטיבית. בנוסף לכך, ישנו צוות מקצועי מסור אשר בונה תוכנית שיקום אישית לכל דייר במסגרת דיור מוגן לנפגעי נפש. תוכנית השיקום נבנית יחד עם הדייר, כשותף מלא לתהליך השיקום, נקבעים מטרות ויעדים אליהם שואף הדייר להגיע ומתחיל תהליך ליווי ממושך להשגת יעדים אלו. הדיירים אשר זכאים לדיור זה הם כל אלו שעל פי ביטוח לאומי הוגדרו כבעלי נכות נפשית של ארבעים אחוזים ומעלה, עברו ועדת סל שיקום ונמצאו זכאים לפתרונות הדיור השונים.

מתמודד הנפש כשותף לתהליך השיקום

בחברה שלנו קיימות סטיגמות רבות על אוכלוסיות פגועי הנפש. הם נתפסים כזרים, נחותים וככאלה שאינם שווים בפני כולם. כחלק מהשינוי שהחברה עוברת בשנים האחרונות ביחס למקום הנפשי של האדם, עולה המודעות לחשיבות הקיימת בטיפול נפשי, ולעובדה כי פגועי נפש אינם שונים משאר האוכלוסייה. דרך גישות טיפול מודרניות אשר מיושמות במסגרות שונות כמו: דיור מוגן לנפגעי נפש, המטופל מקבל מקום מרכזי יותר ונתפס כשותף מלא לתהליך השיקום של עצמו. כך ניתן להחזיר את הבחירה החופשית לחייו של המטופל ולסייע לו בתהליך החזרה לחיים נורמטיביים ככל הניתן. האני מאמין של מעון רמות הוא שהמטופל הוא המומחה לחייו, בידיו הבחירה. לאור זאת, ומתוך ניסיון של שלמעלה מארבעים שנה, הצוות מעניק את הסיוע המקצועי והטוב ביותר שקיים בתחום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here