האם כדאי לבצע בדיקת פוליגרף בהליך גיוס עובדים?

כל מעסיק רוצה לגייס עובדים טובים, מהימנים ומנוסים. הוא רוצה לדעת שהם שולטים בתחום, מבינים את השוק וכמובן – הוא רוצה לוודא שהם ישרים והגונים. בדיקת פוליגרף היא ללא ספק כלי נהדר שעוזר למעסיקים לייעל את הליכי הגיוס, ואם אתם מתלבטים האם הדרך הזו נכונה גם עבורכם, הנה מה שחשוב שתדעו לפני שאתם מקבלים החלטות. כמו כן, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ש. כספי.

השאלות המרכזיות שנשאלות במהלך הבדיקה

באופן כללי, בדיקת פוליגרף לעובדים חדשים היא בדיקה המשלבת בין שאלות שונות כדי לבחון את רמת המהימנות של המועמדים. בשלב הראשון יישאלו שאלות בסיסיות, לרבות שאלות הנוגעות לשמו של הנבדק, מצבו המשפחתי או עיר מגוריו. בהמשך יעלו שאלות נוספות הקשורות לקורות חייו, למשרה שאליה הוא מועמד וכן לעברו הפלילי. זה השלב שבו יישאל הנבדק האם פוטר בשל מרמה, האם גנב ממקום עבודה קודם (או בכלל) ואף האם נחשד אי פעם בעבירות הקשורות לאבטחת מידע או סמים, למשל. השאלות הללו נבחרות בקפידה רבה ומנוסחות באופן מדויק מאוד על ידי הצוות המקצועי של חברת ש. כספי כדי להבטיח תוצאות מהימנות ככל האפשר.

מה בעצם בודקת מכונת הפוליגרף?

אחרי שהגדרנו את השאלות באופן מדויק וברור, הגיע הזמן להציג אותן בפני הנבדק ולבחון את התשובות שלו. מכון פוליגרף המבצע בדיקות מהסוג הזה נעזר במכשיר מקצועי שמתמקד במדדים כמו לחץ דם, דופק ואפילו רמות ההזעה של הנבדק לאורך התהליך. זאת מתוך ההבנה כי במצבי לחץ ובוודאי כאשר אדם משקר, גופו מגיב באופן טבעי ובלתי נשלט באמצעות עלייה בלחץ הדם או בדופק, או באמצעות זיעה מוגברת. הבדיקה הקפדנית מאפשרת לנו לבחון את המדדים הללו, ולהסיק מסקנות בהתאם.

איך מבצעים בדיקות רקע?

בחלק מהמקרים, בוודאי כאשר עולה החשד שבוצעה עבירה על ידי חבר צוות או כאשר עולה על הפרק הזדמנות עסקית משמעותית, חוקר פרטי יוכל לבצע בדיקה סמויה ולגלות את כל הפרטים שהצד השני לא ממש רוצה שתדעו. הכלים המקצועיים שלו החוקר, לצד השליטה בבדיקת הפוליגרף, אלה יחד הופכים אותו לפתרון אפקטיבי לשני הצדדים: המעסיק שרוצה להבטיח התנהלות תקינה בעסק, והעובד שרוצה להגיע אל הבדיקה מוכן ומזומן במטרה להוכיח את היושרה וההגינות שלו.

עם הליווי המקצועי והניסיון הרב של חברת ש. כספי תוכלו להגיע אל התוצאות הללו בקלות. עובדי החברה יסייעו לכם גם במקרים מורכבים נוספים, כדוגמת חקירות מודיעיניות ועוד. אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 054-6204394.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here