הביטוחים החשובים, שכדאי לכם להכיר
קרדיט pixabay

המודעות העולה בקרב הציבור לצורך ברכישת מוצרי ביטוח מביאה לשאלות רבות. מהם ארבעת הביטוחים החיוניים ביותר שיסייעו לכם לקיים שגרת חיים תקינה?  הכל במאמר הבא.

ביטוח דירה

ביטוח דירה מכסה מפני נזקים שנגרמים כתוצאה: מעובש, פטרת, איטום לקוי, נזילות ורטיבות לקירות, לארונות הקבועים, לחיפויים ולריצוף. לביטוח מבנה הדירה  שנדרש לרכישה במסגרת המשכנתה, ניתן להוסיף הרחבות הכוללות: ביטוח תכולה לריהוט, מכשירי החשמל והאלקטרוניקה, אופניים, חפצים יקרי ערך ועוד.

ישנם שני סוגים של ביטוחי דירה:  ביטוח מבנה – מתייחס לרכוש הקבוע בנכס וביטוח תכולה – המתייחס למטלטלין ולפריטים הניידים. ישנן חברות ביטוח המכלילות את הנזקים, שנגרמו לצד ג' (אורחים ושכנים) כחלק מפוליסת ביטוח התכולה. אם בחרתם לבטח את הדירה באמצעות ביטוח מבנה תוכל לרכוש הרחבה זו בנפרד.

האם ביטוח דירה מתאים רק לבעלי דירה?

כיום קיימות פוליסות ביטוח דירה, המותאמות לשוק השכירות ומטיבות הן עם המשכיר והן עם השוכר. פוליסות הביטוח כוללות התייחסות לכיסויים לנזק הנגרם למבנה וחלקים ברכוש המשותף וכן כיסוי נזקי תכולה לשוכר. גם לביטוח זה ניתן לרכוש הרחבות המכסות: נזקי צד ג' שנגרמו לאורחים או לשכנים, הרחבות לנזקי מים , צנרת לקויה, שריפות, רטיבות ועוד. הטבה נוספת שניתן לקבל, מתייחסת להגנת משכנתה לתקופה של עד שניים עשר חודשים ותשלום שכר דירה חלופית לתקופה של שמונה עשר חודשים.

ההטבות הייעודיות למשכיר ולשוכר

  • ביטול השתתפות עצמית לנזק למבנה או לתכולה מעל סכום של עשרת אלפים שקלים (במידה ולא מדובר בנזקי צנרת, או מנזקי רעידת אדמה)
  • ניסוח כתב הגנה במקרה של תביעה בבית דין לתביעות קטנות (למשכיר או לשוכר)
  • פיצוי לכל נזק שנגרם בזדון על ידי השוכר עד סכום של חמשת אלפים שקלים חדשים
  • הארכת כיסוי תכולה לתקופה של שבעה ימים במקום שלושה בעת מעבר דירה לשוכר.

ביטוח רכב

פוליסת ביטוח המבטיחה כיסויים לטיפולים, תיקונים ופיצויים בעת תאונה או חבלה הנגרמת לרכב. לפוליסת  ביטוח החובה, נהוג ומומלץ לצרף פוליסת ביטוח צד ג', שמעניקה כיסוי לנזקי רכוש צד שלישי שהיה מעורב בתאונה. לאלו המבקשים כיסוי נרחב יותר, הכולל: פיצוי מגניבה, תאונה ופריצה מומלץ לרכוש ביטוח מקיף.  כמו כן, פוליסה זו מומלצת למי שנוהגים ברכבו נהגים צעירים וחדשים בשל הסיכון הגבוה יותר לתאונה. ניתן להוסיף הרחבות נוספות לפוליסה זו כגון: שירותי דרך, שירות VIP של נציג, רכב חלופי בעת כניסה למוסך לנזק חלקי או מלא, ביטוח שמשות, פנסים ומראות, תכולה יקרה ואף מימון עלויות פריצה והחלפת מפתח.

כיום, ישנן חברות ביטוח, המציעות מסלולי ביטוח מקיף בהתאם לצורך ובהתאמה לביקוש וצרכי השוק.

ביטוח בריאות

ביטוח המעניק כיסויים נרחבים שאינם נכללים במסגרת סל הבריאות ובמסגרת הטיפולים אותם ניתן לקבל בקופות החולים, כגון: תרופות מחוץ לסל, טיפולים פורצי דרך למחלות ממאירות, השתלות וניתוחים בחו"ל, פיצוי כספי בתקופת שיקום לאחר ניתוח או השתלה, טיפולי רפואה משלימה, פגישות ייעוץ עם רופא מומחה, קיצור תורים למעבדות העוסקות בבדיקות דימות  ועוד. אלו רק חלק מהסעיפים אותם ניתן לקבל במסגרת פוליסת ביטוח הבריאות. חשוב לציין, שעלות הביטוח נגזרת משקלול – הגיל, ההיסטוריה הרפואית, הרגלי החיים והמצב הבריאותי הנוכחי של המבוטח. בחלק מהפוליסות נדרשת תקופת אכשרה למימוש הזכויות. את הנתונים הללו ניתן למצוא במרשתת ולבצע השוואה בין חברות הביטוח השונות. דגש חשוב- כיום ניתן לבטח את עצמכם בפוליסות  גמישות בהתאמה אישית, שיחסכו לכם אלפי שקלים ויעניקו תמורה נאותה לצרכים שלכם.

ביטוח חיים

פוליסת הביטוח שתבטיח את עתידן הכלכלי של משפחות אשר איבדו את היקר להן מכל. פיצויי ביטוח חיים יבטיחו שבעת נכות משמעותית, אובדן כושר עבודה (מעל ל75%) או פטירה, המוטבים אשר עליהן החליט המבוטח  יהיו זכאים להחזרים חד פעמיים או החזרים חודשיים קבועים בהתאם לפוליסת הביטוח. אדם פרטי יכול לרכוש מספר תעודות ביטוח אם ירצה בכך.

לסיכום, ביטוח דירה, ביטוח בריאות, ביטוח רכב וביטוח חיים הם ארבעת הביטוחים, שיבטיחו הגנה על הרכוש, מתן מענה טיפולי וכספי בעת צורך רפואי, מתן פיצוי כספי במקרה של פטירה או נכות משמעותית. בצעו השוואה בין חברות הביטוח השונות, והעדיפו תעודות ביטוח גמישות המאפשרות התאמה אישית בהתאם לצרכים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here