חוזה שכירות סטנדרטי קווים לדמותו
תמונות DEPOSITPHOTOS

כולנו מפחדים מחוזים, כל האותיות מתבלבלות לנו בראש וצריך לקרוא היטב לפני שאתם חותם, בין אם אתה בעל הדירה ובין אם אתה שוכר הדירה. חוזה שכירות דירה חייב להיעשות על ידי איש מקצוע – עורך דין מוסמך כדי להבטיח רווח בטוח. 

לפני מספר דגשים על חוזה שכירות דירה: 

  • מצב הדירה – כל חוזה שכירות דירה חייב להוסיף סעיף העוסק במצב הדירה עם סיום תקופת השכירות. אם עכשיו אתם משכירים את הדירה שלכם לסטודנטים/משפחה/בנות שירות סביר להניח שמצב הדירה לא יישאר כמו במצב ההתחלתי שלה. כאשר יש ליקויים בדירה כמו קילוף קירות, סדקים, מרצפות שבורות ועוד, שווי הנכס נפגע ועליכם לשפץ את הדירה כדי לחזור למצב ההתחלתי. לכן, בין אם אתם שוכרים או משכירים תעדו את מצב הדירה ביום שנכנסתם כדי להבטיח שלא תשלמו עבור מוצר שהיה פגום עוד לפני כניסתכם לדירה.
  • הפסקת שכירות לפני סיום החוזה – הפסקת השכירות טרם המועד שנקבע הוא די שכיח. שימו לב שבחוזה השכירות כלול סעיף המתקשר לסיום החוזה טרם המועד שנקבע, ומה ההשלכות לכך. ברוב המקרים על השוכרים למצוא שוכרים חדשים במקרה בו הם מחליטים לקצר את החוזה, או מצד שני קיימים מקרים בהם בעל הדירה רוצה למכור את הדירה לפני סיום החוזה. יש לוודא שהחוזה לא פוגע בזכויות שלכם הן כשוכרים והן כמשכירים.
  • ביטוח דירה – כמעט כל מבנה היום מבוטח, רוב הביטוחים אינם מכסים נזקי של תכולת הדירה. כדי שתוכלו לקבל פיצוי במקרים בהם נגרם נזק לציוד הפרטי שלך, או לציוד הבית עליכם יהיה לחפש ביטוח דירה המעניק כיסוי ביטוחי מקיף לשוכר ולמשכיר. יש מגוון רחב של מסלולים לביטוחי דירה, כאלה המכסים רק אחד מהצדדים או ביטוחים בהתאמה אישית. 
  • תקלות שוטפות – לכל דירה, חדשה ככל שתהיה יש את הליקויים שלה. מה קורה במקרה בו יש תקלות בתשתיות הדירה? מי משלם עבור בעל המקצוע שבא לתקן? מה קורה במקרה בו בעל הדירה משתה עם תיקון הליקויים? כדי להימנע ממצבי אי נוחות, או תשלום מכיס השוכר שלא לפי החוזה, עליכם להוסיף סעיף בחוזה בו יש זמן קצוב עד לפתרון התקלה, ובמקרה בו השוכר שילם עבור בעל המקצוע שווי התשלום יקוצץ מדי השכירות.
  • תמ"א 38 – רוב שוכרי הדירות לא מכניסים את הסעיף הזה לתוך חוזה שכירות דירה, לא מובן לנו למה. עליכם לוודא עם המשכיר שלא מתוכנן בבניין פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי. סעיף זה מתקשר לקיצור תקופת השכירות. מלבד לכך, גם אם מתוכנן שלא לקצר את חוזה השכירות, אך עדיין בבתים ליד מתבצע תמ"א 38, ההשפעה היא גם עליכם מבחינת רעש או לכלוך. מומלץ לוודא זאת לפני שאתם חותמים על החוזה.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here