חלוקי נחל דקורטיבים לגינה
צילום יח"צ

לכולנו יצא לפגוש מתישהו בחיים בחלוקי נחל. מדובר באבנים יפהפיות שניתן לפגוש בהן (תתפלאו) לא רק בנחל. חלוקים באינסוף צורות, צבעים וגוונים שיוסיפו הרבה גלאם לגינה שלכם ויהפכו אותה ליפה וסופר מיוחדת. אז אם אתם רוצים גינה נעימה ייחודית עם אווירה פסטורלית ואופנתית באותה הנשימה- חלוקי נחל דקורטיבים לגינה זה בדיוק מה שחסר לכם!

למה דווקא חלוקי נחל?

מעבר לנוי והשיק של חלוקי הנחל יש להן גם סגולות בריאות, פרנסה, חיזוק קשרים אינטימיים ורומנטיים וכן הענקת תחושת ביטחון ויציבות. את חלוקי הנחל ניתן לשלב במזרקה בגינה, בשבילים, בגדר ואפילו לגיטימי לחלוטין לפגוש בהן בבתים, משרדים ומרפאות.

סוגי חלוקי נחל

כמו שציינו לפני כן, התצורה של חלוקי הנחל היא בלתי נגמרת ומקווים שלא רק לנו זה מרגיש כמו חנות ענקית של ממתקים: שטוחים, דסקיות, פונצ'יטה, גרניט, בורדו, שלג, דובדבנים ואפילו חלוקי זכוכית.

חסכוני, מגן ודקורטיבי

מעבר לכך שחלוקי הנחל מהממים ביופיים, הם מיועדים לא רק לקישוט אלא גם למניעת מצבים של סחף, שמירה על מערכת ההשקייה בגינה ומניעת חלחול של מי הגשמים. זו גם הסיבה שנמצא  אותם בכ"כ הרבה מקומות: מזרקות, בריכות גינה, שבילים, תיחום ערוגות, תיחום עצים ואפילו עציצים. השימוש בהם אפקטיבי בייחוד למצבים בהם יש צורך להדגיש נקודות מסוימות בגינה וכן לתחום שבילים שונים או לכסות שטחים שפחות מרוצים מהם.

את חלוקי הנחל ניתן למצוא בכל חנות טבע אפשרית ופעולת פיזורם פשוטה מאד; ניתן לפזר אותם על יריעת פלריג שפרוסה על השטח על מנת ליצור משטח ישר. היריעות שומרות על לחות קבועה ומונעות אידוי של המים וכך בעצם חוסכים במים להשקייה ובריסוס של השטח. בצורה הזו הגינה מתוחזקת בתדירות נמוכה וכל העסק יוצא משתלם, והכי חשוב-דקורטיבי. לעיצוב הגינה נשתמש בגדלים ספציפיים; חלוק הנחל הקטן ביותר הוא כחצי ס”מ והוא נקרא "חלוק נחל מספר 1" והוא מתאים לפסיפסים ולמשחטי גרנוליט(בטון מוחלק). "חלוק נחל מספר 6" הוא הגדול ביותר והוא מגיע בקטרים הנעים בין 18-40 ס”מ- והוא מתאים בעיקר לגידור או עיטור קרקעית בריכה. חלוקים בגודל בינוני מתאימים לעיצוב גינות ולדקורציה של פנים הבית.

 

מאחר ולחלוקי הנחל מראה אקסקלוסיבי מצד אחד ונקי מצד שני, הם משתלבים בהרמוניה בכל חלל ועם כל עיצוב שרק ניתן להעלות על הדעת. זו הסיבה שמעצבי פנים ונוף רבים משתמשים בהם למגוון עיצובים דקורטיביים בבית ובגינה וזו גם הסיבה שאתם צריכים להשתמש בהם לעיצוב הגינה שלכם.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here