קרדיט Canva

לא פעם כאשר אדם נפטר מהעולם ומותיר אחריו עיזבון שאמור להתחלק בין יורשיו, מדובר על סיטואציה שיכולה להוביל לסכסוכים בין יורשים, בין אם המנוח הותיר אחריו צוואה ובין אם לא הותיר אחריו צוואה. כאשר אב נפטר, אם אין אם בתמונה, הרי שעיזבונו יחולק על פי דין בין ילדיו. אם יש אם בתמונה, העיזבון יחולק בינה לבין הילדים. אם יש צוואה, העיזבון יחולק בדיוק לפי מה שהורה המנוח, אלא כן ניתן להוכיח כי הצוואה לא תקפה. מכיוון שבמקרה של פטירת הורה, הילדים מהווים את היורשים העיקריים, הרי שלא פעם ניתן להגיע למצב של קושי ומריבות הנוגעות לתחום חלוקת ירושה בין אחים. חשוב מאוד ללמוד כיצד מחלקים את הירושה בצורה נכונה וטובה בהעדר צוואה, ללא מריבות או צרות עין.

מדוע נוצרים סכסוכי ירושה בין אחים?

כאמור, אם המנוח לא הותיר צוואה אחריו, יורשיו יגישו בקשה לצו ירושה והירושה עתידה להתחלק בהתאם לחוק במקרה הזה. סכסוכים של ירושה יכולים לנבוע בשל העובדה שאחים יכולים לחוש שהחוק איננו עושה צדק במקרה שלהם שכן, אח אחד מקבל יותר מאחר על אף שהאחר סייע להוריו בחייהם יותר מהאח האחר.  לעיתים אחים יכולים להעלות טענות שאחד האחים השתלט על הירושה, חי על חשבון ההורים והעביר אליו נכסים כאשר ההורים היו במצב דמנטי ולא בכשירות משפטית, לעיתים יכולים להיווצר סכסוכי ירושה בין אחים בשל חלוקה לא שוויונית לדעת אחד האחים במידה ויש צוואה והמנוח מורה על חלוקה כלשהי ועוד. לא פעם ענייני חלוקת ירושה הן בהתאם לצוואה והן על פי הדין, עלולים לגרום לאחים להגיע למצב של מריבות ונתק ואף להגיע למצב של מאבקים משפטיים מכוערים וקשים ועל כן, חשוב מאוד שאחים יורשים יפנו מראש לעורך דין צוואות וירושות, אשר יסייע להם להבין מהן האופציות העומדות בפניהם בכל הנוגע לחלוקת הירושה ומהי הדרך הנכונה להגיע לחלוקת ירושה שלא תגרום סכסוכים, בין אם יש צוואה ובין אם אין צוואה.

כיצד מונעים סכסוכי ירושה בין אחים?

הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לפתור סכסוכי ירושה בין אחים: ראשית כל, חשוב מאוד להקפיד על שיח. כדאי להיפגש במקום ניטרלי ולאחר שיחה כללית, תגיעו יחד למסקנה שחשוב לכם לשמור בהליך חלוקת הירושה על השלום במשפחה וכל אחד יפעל עד כמה שניתן עבור המטרה. שנית, אם ההידברות שלכם לא הועילה, אתם תמיד יכולים לפנות לגישור ירושה בין אחים שמטרתו היא לסייע לכם להגיע להסכמות. כמובן שאתם יכולים גם לבחור עורך דין צוואות וירושות מקצועי ומנוסה, אשר יסייע לכם בעריכת הסכם בין יורשים. מדובר  על הסכם שיכול להסדיר את כל נושאי המחלוקת בינכם ולערוך את חלוקת הירושה בהתאם לאופן שכולכם מסכימים עליו.חייגו עכשיו: 077-510-0268

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here