חלפניו - כל מה שרציתם לדעת..
קרדיט: trespesoshop.co.il

חלפניו הינו זן של פלפל צ'ילי בגודל בינוני ובעל טעם ייחודי ואופייני. מקור השם של הפלפל הינו העיר חלפה בירת מדינת וראקרוס במקסיקו שבסביבתה בוית. כיום, במקסיקו מוקצים 160 קמ"ר לגידול הפלפל במקסיקו ומכאן שניתן להבין את הביקוש והפופולריות שלו במדינה. פלפל חלפניו הפך למוצר פופולרי, אהוב ומבוקש במדינות רבות בכל רחבי העולם, החל מטקסס שבדרום מערב ארה"ב, דרך ספרד ומדינות הים התיכון ועד לאירופה והמזרח. החלפניו עשה עלייה לישראל לפני כעשור וכיום מגדלים את הפלפל בישראל ומייבאים כמויות גדולות ממנו ממקסיקו ומספרד על מנת לספק את הביקוש הרב שיש לו בקרב מסעדנים ובקרב הקהל הישראלי כולו. בחנות המפעל של טרז פזוס תוכלו למצוא מגוון ירקות מקסיקנים ביניהם גם חלפניו.

המאפיינים, התכונות והשימושים של פלפל חלפניו

אורכו של פלפל חלפניו הינו 5 -10 ס"מ והוא גדל על שיח בגובה של 60 עד 120 ס"מ. בכל עונה, השיח מניב כ -30 תרמילים, כאשר לקראת סוף עונת הגידול הם הופכים לאדומים, מה שפוגע בביקוש להם. באופן עקרוני, החלפניו נקטף ונאכל כאשר הוא בצבע ירוק ורק במקרים מסוימים, מניחים לו להאדים בין אם שעל השיח ובין אם לאחר שכבר נקטף. על אף השם שנוצר לחלפניו כפלפל חריף ולוהט במיוחד, על פי ממד החריפות המקצועי, מידת החריפות שלו הינה מתונה ועומדת על 2,500 –8.000 יחידות סקוביל ומשתנה בהתאם לתנאי הגידול ואופן ההכנה. פלפל חלפניו שכיח במיוחד במטבח המקסיקני ונעשה בו שימוש להכנה של מגוון רחב של מאכלים ומנות מסורתיות ומודרניות. עיקר השימוש בחלפניו הינו להכנה של רטבי סלסה, ממרחים ומטבלים פיקנטיים וכן כמרכיב בסלטים.

מגוון מוצרים אותנטיים מהמטבח המקסיקני

חברת טרז פזוס נחשבת לאחת המובילות והוותיקות בייצור ושיווק של מוצרי בישול ומאכלים מהמטבח המקסיקני. במפעל מייצרים מוצרי איכות בהם: טורטיות מקמח חיטה ומקמח תירס לבן וצהוב, קונפיטורות וריבות, ממרחים מאבוקדו ושעועית אדומה ושחורה, סלטים, מטבלים, סלסה ועוד. צוות החברה עומד לשירותכם בזמינות מלאה וישמח להעניק לכם מענה מקצועי לכל שאלה, פנייה, בקשה והזמנה ביחס אישי ואדיב.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here