מה זה ביטוח עסק צד ג׳?
קרדיט: depositphotos

ביטוח צד ג' הוא הביטוח הפחות מוכר בתחום ביטוח העסקים. עם זאת, מדובר על אחד הביטוחים החשובים ביותר שמכסים אתכם במקרים קיצוניים. ביטוח צד ג' שומר עליכם במקרים מסוימים מאוד, מגן עליכם מפני תביעות וגם לעיתים מכסה לכם הוצאות משפטיות. אז לפני שאתם חושבים אם לבטח את העסק שלכם בביטוח צד ג' או לא כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

הכירו את ביטוח צד ג'

כמה מידע כבר יש לנו עבור ביטוחים לעסקים? לא הרבה. ביטוח צד ג' הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לעסק שלכם. פוליסת ביטוח זו מציעה לכל עסק הגנה עבור נזק שנגרם לגוף או רכוש לצד השלישי באשמת העסק שלכם.

במילים פשוטות, אם חלה שריפה בעסק שלכם והמבנים הסמוכים נפגעו, ביטוח צד ג' נועד כדי לכסות אתכם במקרה כזה. במקום שבעל העסק יצטרף בעצמו לשלם פיצויים עבור המבנים שניזוקו הביטוח הוא זה שיישא באחריות.

ביטוח לעסקים בצורה נכונה

השיטה המומלצת היא לבטח את עצמכם בצורה הבטוחה ביותר על ידי שלושת הביטוחים הבאים: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. אך חשוב לדעת כי לא כל פוליסה מציעה לנו את אותו המסלול, יש מסלולים שונים לכל סוג ביטוח וחשוב לדעת את זה לפני שאתם מבטחים את העסק שלכם. ביטוח לעסקים יכול להיות העוגן שלכם, אבל ללא הכרה מעמיקה עם הפוליסה שבחרתם אתם יכולים למצוא את עצמכם במצבים פחות נעימים. ישנם הרחבות שונות לביטוח צד ג' כמו כיסוי לעבודות חוץ, הרחבה אשר מבטחת עסקים אשר לא עובדים בתחום העסק שלכם, אלא בבית הלקוח לדוגמא. 

כמו כן, עליכם לבדוק מהו הסכום המקסימלי אשר נקבע בחוזה עבור פיצויים מטעם חברת הביטוח, תוקף והשתתפות עצמית. תוכלו לבחור בביטוח בהשתתפות עצמית או שחברת הביטוח עצמה תקציב סכום מעליו יש השתתפות עצמית. ואינספור אפשרויות אשר עומדות לרשותכם… לכן, בחירת החברה המבטחת היא קריטית לא פחות מבחירת הביטוח עצמו.

ביטוח לעסקים מתאים לכל עסק?

ביטוח לעסקים אמור להתאים את עצמו לבית העסק, אין למעשה ביטוח ספציפי אשר מתאים לכל עסק. על חברת הביטוח להכיר את אותו העסק ולהתאים פוליסה בהתאם לאופי העסק. בגדול, ביטוח לעסקים מתאים לכל גורם עסקי, בין אם מדובר על רשת חנויות או על עובד מהבית. גם אם אתם עובדים מהבית אתם חייבים לדעת שאתם לא מבוטחים בכל הנוגע לעניין העסקי, גם אם יש לכם ביטוח דירה.

במקרים כאלה אתם צריכים לדווח לחברה דרכה אתם מבטחים את הדירה שאתם גם עובדים מהבית. בנוסף, גם אם מדובר על עסק שהוא משרדי ואינו כרוך בסכנה רבה לדעתכם, אל תקחו סיכונים, אפילו קצר חשמלי קטן יכול להרוס ציוד בשווי של מאות אלפי שקלים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here