ייעוץ עסקי - כל מה שצריך לדעת
קרדיט FREEPIK

ניתן לומר באופן חד משמעי שאחד התנאים הראשונים והחשובים ביותר בהקמה של עסק חדש שרוצים שיצליח כמובן, הוא תכנון מוקדם לפני הקמת העסק החדש. התכנון צריך לכלול בו את רוב הנושאים הקשורים לעסק החשובים ביותר לדוגמא, איך לגייס לקוחות חדשים, בכמה למכור את המוצר או השירות, מי מנהל את העסק, כמה כסף אתם צריכים על מנת לפתוח עסק,  מיקום מנצח, איך נגייס כוח אדם איכותי, ועוד נושאים חשובים אחרים, שהם אכן תנאים מאוד הכרחיים בכל בית עסק שרוצה להצליח. בגלל שיש הרבה חוסר וודאות בהקמה של עסק חדש, חשוב מאוד לגבש רעיונות, תשובות ודרכי פעולה, דרכם תחשבו איך הולך להתנהל העסק החדש שלכם שיפתח בקרוב. הדרך הטובה ביותר היא גיבוש תוכנית עסקית יסודית ומקיפה, שתכלול גם את הנושאים האלה, ושתסמן לכם מהו הכיוון הנכון ומהם ודרכי הפעולה הנכונים בשביל שהעסק שלכם יצליח וישגשג.

תוכנית עסקית

כפי שנאמר כבר בניית תוכנית עסקית, זה אחד השלבים החשובים אם לא החשוב ביותר עוד לפני החלטת הקמת עסק. בתכנון מתאים ונכון בעתידו של התוכנית ובביסוס תוכנית אשר ממנה לוקחים את היעדים קצרי הטווח ואת המשימות שיש לבצע. התוכנית העסקית היא מסמך חשוב ומפורט, על בסיס התוכנית העסקית שלכם יחליטו המשקיעים הפרטיים אם כדאי להם בכלל להשקיע בעסק שלכם ואם לא אז הבנק או מוסדות פיננסיים אחרים אשר יבחנו את התוכנית הבקשה שלכם להלוואה. ישנם מגוון סוגים של תוכניות עסקיות, אבל תוכנית עסקית בשביל עסק חדש חייבת להיות מדויקת ויעילה ככל האפשר, על מנת להפחית כמה שיותר את הסיכונים ולהגביר משמעותית את הסיכויים להצליח.

מה כוללת התוכנית העסקית?

תוכנית עסקית מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים כגון, כספים, שיווק, מכירות וניהול. כאשר מדובר בכספים, ניהול כספי החברה או העסק חייב להיות מתוכנן מראש ומדוייק, בדיוק כמו שאתם מתכננים את ניהול הבית שלכם, ניהול ההוצאות שהוצאתם לעומת ההכנסות שהכנסתם, ככה גם בעסק החדש. כאשר מדובר בתזרים מזומנים, ניתן לומר שהוא נועד בשביל לתכנן כמה כסף נכנס אל העסק, ולהבדיל בין ההוצאות שאתם תוציאו. ההכנסות ממקור מחזור המכירות שלכם, וההוצאות נגזרות מעלויות שונות שיש כמו, שכר דירה, משכורות, ארנונה, חשמל, תקשורת, רכבים, תשלום לספקים כמובן, מימון ועוד. נכון שקשה לתכנן כמה תמכרו מחר או בעוד חודשיים, אבל בכל זאת חשוב מאוד לתכנן כמה העסק שלכם יוכל למכור בתקופה הראשונה שלו. למה זה חשוב? המטרה היא לדעת האם העסק שלכם מרוויח או מפסיד כסף בכל רגע נתון ובזמן אמת, כדי שנוכל לעשות פעולות לשיפור התוצאות. כאשר מדובר בניהול ניתן לומר שעסק חדש הוא ספינה שיוצאת אל הים מהנמל, בכל העומס עומד הקפטן שמנווט אל היעד המוצלח והסופי, ובלעדיו הספינה עלולה לטבוע. לפרטים נוספים  באתר  https://www.targo-consulting.co.il  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here