כך תמחק את חובך - מחיקת חובות לעסקים ופרטיים
קרדיט FREEPIK

כולנו עלולים להיכנס לחובות בדרך זו או אחרת. יש הנכנסים לחובות בגלל תשלומי מזונות, אחרים נאלצים לשלם קנסות מנהליים או פליליים, וישנם גם מקרים שבהם החובות נוצרים בגלל מעשי תרמית. גם אם למדנו ממעשנו ואנו לא נחזור עליהם יותר, עדיין נשארנו עם חובות. למרבה המזל, קיימת דרך למחוק חובות לעסקים וגם לאנשים פרטיים. במצב זה פשוט צריך לפנות לאנשים הנכונים. 

איך בוחרים עורך דין טוב שיעזור לנו למחוק את החובות?

חוב מול בנק אינו עניין של מה בכך. כאשר יש לנו חוב גדול מול הבנק, אנחנו מרגישים אבודי עצות, שכן מדובר בגוף פיננסי גדול ומשמעותי. מחיקת חובות מול בנקים צריכה להיעשות במקצועיות רבה, ובדיוק בשביל זה חשוב לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בהוצאה לפועל. אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא לבדוק את הניסיון שיש לעורך הדין. האם מדובר בעורך דין מנוסה שכבר עבר על תיקים רבים ויכול להוציא אתכם מהחובות? דבר שני, חשוב שתהיה כימיה טובה ביניכם לבין עורך הדין. הגיעו למשרד שלו כדי לבחון את המצב ולראות אם תוכלו לעבוד עם עורך הדין לטווח ארוך. כמו כן, חשוב לברר מראש עניינים כמו זמינות או שכר טרחה, על מנת שתבואו מוכנים לכל התהליך. 

מהו תהליך מחיקת החובות נכון להיום?

במסגרת הליך של פשיטת רגל מתבצע גם תהליך מחיקת חובות לעסקים. מטרתו של תהליך פשיטת רגל היא להגיע להסדר עם כונס הנכסים וגם להעניק לבעל החוב הזדמנות לפתוח דף חדש. באופן כללי, תהליך מחיקת החובות ופשיטת רגל כולל שלושה שלבים עיקריים:

שלב א:

פתיחת התהליך. את הליך פשיטת הרגל יכול לפתוח האדם עצמו שחייב כסף לבנק, או שזו יכולה להיות היוזמה של הנושה. מהשלב שבו פותחים בתהליך, נוצר עיכוב של כל התהליכים המשפטיים המתנהלים נגד החייב דוגמת הליכי גבייה, צו עיכוב יציאה מהארץ, עיקולי משכורות וכדומה. עם זאת, לחייב יש שתי חובות עיקריות: לשלם באופן חודשי עבור התהליך, וכן לדווח מדי חודש בחודשו בדבר ההכנסות וההוצאות שלו. מעבר לכך, החייב צריך להתייצב לחקירות המתנהלות נגדו על ידי הכונס, על מנת שניתן יהיה ללמוד על הכושר הפיננסי ולראות אם החובות נוצרו בתום לב. 

שלב ב:

בשלב זה מכריעים אם לתת נגד החייב צו פשיטת רגל או לא. לאורך השנה, על החייב להוכיח שהוא נכנס לחובותיו בתום לב. בית המשפט בודק את טענותיו של החייב ובוחן אם לא מדובר במעשי מרמה או במצגי שווא. לאורך כל התקופה הזו, נדרש החייב לשתף פעולה עם החוק ועם בית המשפט, להגיש בזמן את דוח ההוצאות וההכנסות שלו, להציג כל מסמך שיידרש ולעשות את כל מה שמורה לו בית המשפט. 

שלב ג:

השלב השלישי והאחרון בתהליך הוא שלב ההפטר. כשמו כן הוא, מדובר בשלב שבו החייב נפטר מחובותיו. ברגע שבית המשפט משתכנע בכך שלחייב אין יכולת לפרוע את החובות שלו בזמן הקרוב, הוא נותן צו הפטר, שכן גם הנושים אינם יכולים להפיק תועלת מהחובות עצמם. בדומה לשלב הקודם, גם בשלב השלישי בית המשפט בוחן שוב אם החייב נכנס לחובותיו בתום לב או שהיה כאן מעשה מרמה. בימינו קיימת מגמה לפטור את החייבים מחובותיהם ולאפשר להפ לפתוח דף חדש, בתקווה שישתקמו וידעו להבא כיצד להתנהל היטב מבחינה כלכלית. 

אלה שלושת השלבים הרלוונטיים להיפטרות מחובות. מכל מקום, חשוב להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל לאורך כל הדרך כדי לעבור את תהליך ההוצאה לפועל בשלום. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here