בדיקת פוליגרף
קרדיט:canva

פוליגרף או כפי שהיא מכונה בעממיות פשוטה- מכונת אמת, היא הדרך המקובלת בעולם לוידוא אמינות של פרטי מידע, ובעיקר- של אנשים. בניגוד למיתוסים השונים, פוליגרף הוא מכשיר הלוקח מדדים שאינם בשליטת הנבדק, ואין אפשרות מעשית להוליך אותו שולל. מצד שני, אין מדובר בתוצאה הרשומה על המסך עם תום הבדיקה, כי אם בצבר מדדי גוף הנבדק שתורגמו על ידי המכונה, אותם יש צורך לפרש באופן מקצועי ומעמיק כדי להגיע לתוצאות המוחלטות- אמת או שקר. על כן, בדיקת פוליגרף היא איפא הליך מורכב שיש לבצע ביסודיות, ובאמצעות חוקר מוסמך שקנה מומחיות בפיענוח בדיקות פוליגרף. ויצמן יער, משרד חקירות פרטי הגדול והוותיק בארץ, בעל ניסיון של שנים בבדיקות אמינות ופיענוח נתונים באמצעות הפוליגרף, נותנים קווים ראשונים לדמותה של הבדיקה.

מתי אתקל בהזמנה לפוליגרף

בדיקת פוליגרף המוכחת מחקרית כאמינה ביותר מבין בדיקות האמינות, מקובלת ככלי הוכחה אמפירי בבירורים שונים בקונספטים מגוונים. בשטחי המשפט הוא מקובל ומוכר בחלק מהסיטואציות להוכחות שונות, עדים וגם נתבעים יידרשו לעיתים לעמת את גרסתם במכונת אמת כדי לאתר סטיות אמינות והסתרת פרטים רלוונטיים. וגם במישור האזרחי השימוש בו מצוי רבות, בעיקר בתחומי העסקים, כמו עובד חדש, ועוד. רבים נתקלים בבירורי אמינות באמצעות בדיקת פוליגרף בחברות הביטוח, המעוניינות לוודא את אמיתות פרטי המקרה המחייב אותם בתשלום, באמצעות בדיקת גרסת המבוטח ואיתור מתחזים.

מי מוסמך לאבחן תוצאת פוליגרף

בדיקת פוליגרף הינה רשימת שאלות רלוונטיות פשטניות, על פי הגרסה שמוסר הנבדק. במהלך הבדיקה לאחר חיבור האלקרודות לגופו, יענה הנבדק לשאלות מספר פעמים. הפוליגרף יעלה במסמך את רישומי התגובות הפיזיות שחווה הנבדק במהלך התשאול. הבנת הרישומים הללו דורשת ידע מקצועי ומיומנות במכשיר ובמשמעות כל רישום שלו, כמו גם בשקלול הנתונים של כל הסבבים להכרעה אחידה. לכן חשוב כל כך שכל מעסיק המעוניין לבדוק בפוליגרף אמינות עובדים, גרסאות לקוחות, וכל פרט אחר בעל משמעות עבורו, יפנה דווקא לחוקר מקצועי במיוחד, משום שלא מספיק מכשיר, יש צורך באיש מקצוע מיומן להגשת התוצאות הנכונות שהציגה בדיקת פוליגרף.

זקוקים לנו? ויצמן יער לשירותכם עם כל המקצועיות והרצינות, בדיקות פוליגרף, פיענוח מדויק, וכל מעטפת השירות המחקרי ליחיד ולעסק, השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם בהקדם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here