מאמנים לחיים
קרדיט:canva

המילה קואצינג צברה פופולריות בשנים האחרונות. האם לפי התרגום החופשי מאמן קואצינג הוא מורה? כמעט. מאמן הוא אדם שסיים בהצלחה לימודי קואצינג, שעוזר ללקוח שלו להשיג את מטרותיו. כל העניין באימון הוא שאדם ישתמש בדיוק בכישורים שהוא פיתח בצורה הטובה ביותר, כלומר, לעשות את מה שהוא יותר טוב בו. מיומנויות אלו ייפתחו ויראו את עצמן במהלך האימון. קואצינג הוא תהליך בו מסייעים לאדם להשיג מטרה מסוימת שהציב לעצמו, בפועל, מדובר בפרק זמן בו מסייעים ללקוח למצוא תשובות לשאלות בתוכו, וכן לחשוף את כישוריו ויכולותיו.

מי זה מאמן- או במילים אחרות, מיהו הקואצר?

בואו נסתכל מקרוב על מיהו מאמן. למעשה מדובר באדם שסיים קורס מאמנים לחיים מקצועי ומקיף, אשר כתוצאה משיתוף פעולה הדוק מסייע ללקוח בחיפוש המענה בתוכו. המשימה העיקרית של המאמן היא לעזור ללקוח לפתח הבנה כיצד הוא יכול להשיג את המשימה. הייחודיות של מאמן היא, שהוא עוזר לאדם להשיג מטרות אישיות או מקצועיות מבלי להשפיע על החלטותיו, כלומר, על הלקוח להגיע למטרה בעצמו בהדרכת מאמן. המשימה של המאמן היא להצביע על טעויות ללקוח ללא ייעוץ ישיר. איך לעשות את זה? דרך דיאלוג. שאל את הלקוח שאלה מובילה, והוא ימצא כבר את הכל – זוהי מהות עבודתו של המאמן.

איך עובד האימון בפועל? איך להיות מאמן?

אם נזרוק את כל התוכניות המורכבות, נוכל לחלק את האימון לשתי קבוצות, אימון עסקי ואימון אישי. תהליך האימון בשני המקרים הוא דומה, והשוני הוא המטרות בשני המקרים. באימון אישי, ההתמקדות היא בפרט, ואילו באימון עסקי ההתמקדות היא במטרות העסק. את האימון ניתן לבצע בשתי דרכים, האפשרות הראשונה היא התבוננות מבחוץ, כלומר, המאמן מתבונן באדם. המשימה העיקרית שלו היא לא לתת עצות ישירות, אלא לבנות מבנה של שאלות מובילות בצורה כזו שבעזרתן הלקוח עצמו מגיע לתשובות, לגרום לכך שהוא עצמו יבין את הבעיה שלו. להיות מסוגל לעשות משהו ולהצליח להסביר לאדם איך לעשות משהו הם דברים שונים לגמרי שדורשים כישורים שונים. באפשרות השנייה אנחנו לא נותנים שאלות מובילות, יתרה מכך, אנחנו לא מנסים לתת עצות. במקרה זה, ההיפך הוא הנכון, אנחנו מושא ההתבוננות עבור הלקוח. יש לנו כבר הצלחה בתחום מסוים – תחום פעילות, בין אם זה עסק או משהו אחר, אנו ממשיכים לעשות את מה שאנחנו טובים בו והלקוח צופה בנו מהצד. אם אתם מעוניינים לרכוש את המיומנויות הדרושות לכם כדי להיות מאמן מוצלח, הירשמו עוד היום אל בית הספר קוד האימון להכשרת מאמנים בשיטת קוד המנצח, שפיתח אלון אולמן. שיטת קוד המנצח מוכר על ידי לשכת המאמנים בישראל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here