כתיבת קורות החיים שלכם בדרך כזו שאין סיכוי שלא יחזרו אליכם!

כתיבת קורות החיים שלכם, היא הדבר החשוב ביותר כדי לוודא שאתם עוברים את הסינון הראשוני. איך אתם כותבים קורות חיים שבוודאות מצליחים להעביר אתכם את השלב הזה? שאלה טובה. הכנת קורות החיים צריכה להיות מאורגנת ומסודרת וככל שתקדימו להשקיע בכך את הזמן שלכם, ככה ייטב. למעשה, כדי להתקדם – אתם צריכים להשקיע בתכנון החיים שלכם בצורה טובה, כמה שיותר. למעשה קורות החיים שלכם הם רק שיקוף של מה שכבר עשיתם, במקרה הטוב, "משופץ" קצת. כלומר ככל שתחיו בצורה נכונה יותר עבורכם ככה יהיה לכם קל יותר להגיש קורות חיים אותנטיים ומרשימים. אבל, לא כל אחד מצליח לתכנן כמו שצריך. לכן, חשוב להבליט את הדברים הטובים שכן עשיתם בקורות החיים שלכם, כדי שלפחות אפשר יהיה להתחיל. זה מה שנקרא כתיבה שיווקית של קורות חיים.

קודם כל מתחילים במבנה

כדי להצליח לעבור את הסינון, עוד לפני שיש לכם תוכן מדהים בקורות החיים צריך לעבוד בצורה מסודרת בתוך פורמט נתון. זה אומר – שלא כדאי שקורות החיים יהיו ארוכים יותר מדף אחד. בנוסף, הם צריכים להיות קריאים מלמעלה למטה – עם הנתונים הבאים: פרטים אישיים (שם, תאריך לידה, ארץ לידה, תאריך עלייה, מצב משפחתי), השכלה, ניסיון מקצועי ועבודה (תפקיד, התחלה, סיום), שירות צבאי אם יש, שליטה במחשבים, שליטה בשפות, תכונות אישיות והמלצות. בדרך כלל כדאי להוסיף בחלק התכונות האישיות טקסט קצר ומקדים, וזה אולי החלק החשוב ביותר בכתיבה שיווקית של קורות חיים. בטקסט זה אתם יכולים לדבר על עצמכם בגוף ראשון, לספר על עצמכם, להסביר מדוע אתם מתאימים לעבודה. החלק הזה של קורות החיים יכול להיות זה שיגרום לבוס הפוטנציאלי לבחור בכם לראיון על פני מאות אנשים אחרים. נכון שלא כולם כותבים טקסט זה בארץ, אבל בדיוק בגלל זה כדאי לכם לעשות את זה. לכו תדעו – אולי בגלל זה יזמינו אתכם!

התאמת קורות החיים לתפקיד אליו אתם רוצים להגיש מועמדות

קורות החיים שלכם הם מסמך מניפולטיבי ומודולארי. זה אומר, שאתם צריכים להתאים את הקורות שלכם, למשרה הספציפית אליה אתם מגישים מועמדות. חשוב לזהות מיד מה דורשים עבור המשרה – ומה היכולות שלכם / חסרונות שלכם ביחס אליה. זה אומר שאחרי שתעשו את הניתור הזה, תוכלו בקלות לדעת מה להבליט אצלכם ומה דווקא להצניע. להצניע, אגב, זה לא אומר לשקר. זה אומר להצניע. מי שיביט בקורות החיים המותאמים שלכם ישמח מאד לגלות מועמד מושלם עבור המשרה, כי אתם מגישים לו קורות חיים שמאירים בדיוק על הניסיון הספציפי שלכם בנושאים אלו, ללא הסחות דעת. כדי לעשות זאת בצורה טובה, אתם צריכים לשאול עצמכם מהן התכונות הטובות שלכם. מה אתם יכולים לתת למקום העבודה? לאחר מכן, חפשו ניסיון שלכם שרלוונטי לדרישות אלו והדגישו אותו. לדוגמה, אם אתם עומדים להתראיין להיות מנהל של משרד ניירות ערך זרים אתם צריכים להראות ניסיון בפיננסים וניהול. זה שעבדתם בגיל 21 בתור מלצרים זה לא יעזור לכם ולכן אין סיבה שזה יהיה בקורות החיים.

שאלה נוספת שעולה מדי פעם היא האם לכתוב את קורות החיים שלכם באנגלית. התשובה היא שבעיקרון זה תלוי במשרה. אם המשרה היא באנגלית / בחו"ל / מבקשים את קורות החיים באנגלית כי מדובר במשרה במקום בין לאומי – התשובה היא כן. אם המשרה היא בעברית ואתם שולחים קורות חיים באנגלית זה עלול להיתפס כהתנשאות – ואת זה ממש לא רוצים. לכן, התאימו את קורות החיים שלכם גם ברמת השפה, למה שמבקשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here