לבשל עם הילדים שלכם

אם אתם לא יודעים מה לעשות עם הילדים, אולי כדאי שתחשבו לכיוון של המטבח. הרי לכולנו יש מטבח, אז למה לא לנצל אותו לפעילויות לילדים? מחקרים מראים שילדים שמעורבים בהכנת האוכל של עצמכם, אוכלים יותר. גם דברים שילדים "לא אוכלים", כמו כבד או סלק. הם אוכלים הכל! מה שמשנה את הגישה שלהם הוא העובדה שהם ראו את חומר הגלם, הריחו ונגעו – וגם השתעשעו בו, כלומר, הכינו את האוכל בעצמם. ההישג גורם להם להיות גאים בעצמם והם רוצים לצרוך את שהכינו בעצמם.

מעבר לאפקט הפסיכולוגי ולאפקט הבריאותי, פעילויות לילדים במטבח הן גם בעלות ערך חינוכי. הן מלמדות את הילדים זהירות עם כלים וסכינים – אבל גם מאפשרת להם ללמוד לבשל, שזה דבר חשוב מאד כמובן. לכן, אם אתם מתכוננים לאירוע – ארוחה, יום הולדת או סתם מפגש – וצריכים לבשל, הילדים בוודאי ישמחו לעזור. בין הפעילויות הקלות: ניקיון, קישוט, סידור ועריכת השולחן. בין הפעולות הקשות: ערבוב, חיתוך והכנת רטבים. כמובן שזה תלוי בגיל הילדים. המשימות הקלות – לקטנים; המשימות הקשות – לגדולים. בתור הורים, למה לעשות את זה, אתם שואלים? ובכן, נכון שהרבה יותר מהר וכנראה גם יותר יפה לעשות כל זאת לבד. אבל, זהו זמן איכות עם הילדים. הילדים שלכם גדלים מהר, ופעילויות לילדים ביחד אתכם הן זמן איכות. בנוסף, אתם יודעים בוודאות מה הם אוכלים, כמה זה בריא ומה הם צורכים והם לומדים מכם חשיבות האוכל הבריא. צריכים עוד הוכחות? הנה כמה כישורים שמשתפרים כשמבשלים עם הילדים: מדידת חומרים = מתמטיקה. סידור ועיצוב = אסתטיקה. זה מושלם, חברים.

כמה כללי זהירות – בכל זאת

קודם כל אתם צריכים להכין את האיזור לעבודה עם ילדים. זה אומר, שצריך לעקוב אחריהם ולהביט במה שהם עושים; כל הכלים צריכים להיות מוכנים מראש, במקום שקל לשלוף אותם כדי שלא יפלו להם על הרגליים או הראש. חשוב להקפיד על ניקיון של איזור העבודה. כאמור יש להתאים את קושי העבודה לגיל שלהם. בנוסף, הנה כמה דברים שמוכרחים להקפיד עליהם כדי שהפעילות תהיה חיובית ולא תגמר בבית חולים: חייבים לשטוף ידיים, חייבים להגדיר לכל ילד גבול פיזי שאסור לו לעבור אותו, חשוב להסביר את המפגעים במטבח מראש, חשוב להרחיק הילדים מדברים חמים, חשוב להרחיק את הילדים מדברים חדים (יש סכינים טובות מפלסטיק לילדים), חשוב ללוות אותם בכל דבר.

לא רוצים להתעסק עם זה? גם סדנת בישול לילדים זה מצויין

אם אתם לא רוצים לבשל איתם, כי כל זה נשמע לכם מסובך, זה לגיטימי. אתם יכולים לקחת אותם לסדנת בישול או להזמין סדנת בישול אליכם הביתה – למאורע כמו יום הולדת וכולי. ילדים אוהבים ממתקים, ומה יכול להיות יותר נחמד מהזמין שף אליכם הביתה שילמד אתכם ביחד עם הילדים להכין ממתקים כמו גלידה, עוגות ושוקולדים? גם סלסלאות פירות או כל מיני סוגים של ממתקים בריאים יכולים להיות רלוונטיים. כל היתרונות הכתובים לעיל קיימים רק שההבדל היחיד שאתם לא אלו שמדריכים, אלא יש מישהו מקצועי שמסביר לילדים. בשל כך, אתם יכולים להביא הרבה יותר ילדים מאשר ה-2-3 שלכם. אתם יכולים להביא את כל הכיתה למשל, וזו יכולה להיות גם מתנה חינוכית אבל גם חוויה חברתית עבור הילדים שלכם. מתנה מושלמת ליום ההולדת. ככה הילדים לומדים את כל הדברים הכתובים למעלה, וגם משפרים את היכולות החברתיות שלהם, היכולות שלהם בבית – ולכו תדעו: מצד אחד הם עוד יוכלו לסייע לכם בבישולים, מצד שני אולי תגלו כישרון והם יוכלו ללכת למסטר שף ילדים!