לפני שאתם מקימים עמותה – איך עושים את זה נכון?

למרבה המזל יש בישראל לא מעט אנשים בעלי חזון. עם המון כוונות טובות, אמונה ותוכניות די ברורות, הם יודעים למי הם רוצים לעזור – ומה צריך לעשות כדי שזה יקרה. עם זאת, הקמת עמותה היא רק הצעד הראשון וכדי לרשום אותה על פי החוק וגם לנהל אותה לפי כל ההנחיות, יש כמה נושאים חשובים שצריך לזכור. שירותי ייעוץ והנהלת חשבונות הם דרך נהדרת להימנע מהטעויות הקטנות שיעשו נזק גדול לעמותה שלכם, ובעיקר לאנשים להם היא אמורה לעזור.

הצעד הראשון – הקמת העמותה

החוק בישראל מגדיר נהלים ברורים מאוד לפיהם נדרשת לפעול כל עמותה חדשה, ואת הנהלים הללו בהחלט כדאי להכיר. המרכז לניהול עמותות, המספק ייעוץ לעמותות לצד הנהלת חשבונות וליווי מקצועי מלא לכל אורך הדרך, מעניק את מלוא התמיכה כבר בשלב הזה. הקמת עמותה באופן מסודר ובכפוף לכל התקנות והדרישות, היא הדרך הטובה ביותר לעשות את זה נכון. כך תוכלו להגדיר במדויק את מטרות העמותה ואת העקרונות המנחים אותה, להגדיר את מייסדי העמותה ואת שמה, את הכתובת ממנה היא פועלת וכל דרישה אחרת.

הצעד השני – רישום העמותה

כשאתם יודעים מה אתם רוצים להשיג ומה העקרונות שמנחים אתכם – אתם מוכנים לשלב הבא ולרישום העמותה שלכם בפועל. עם זאת, רישום עמותה רצוי שיתבצע בזהירות ובדיוק מרביים. כאן תצטרכו להבחין בין המייסדים לוועד המנהל, בין ועדת הביקורת לגוף המבקר, וכמובן תצטרכו למלא לא מעט טפסים ולהציג אישורים שונים ומשונים. הדרך הפשוטה יותר לעשות את זה היא בליווי מקצועי, וזו דרך שתחסוך לכם זמן, כסף והמון אנרגיות.

הצעד השלישי – ניהול נכון

בשלב שבו העמותה יוצאת לדרך ופועלת להשגת המטרות והיעדים שלה נדרש בעיקר ניהול נכון. התנהלות לקויה עלולה להסב נזקים לא מבוטלים לכל הגורמים המעורבים בעמותה ולאוכלוסייה שאמורה להפיק את המירב מפעילותה. לכן חשוב להקפיד על ניהול תקין של עמותות ואף להיעזר בגורמים המקצועיים שיעזרו לכם לעשות הכל כמו שצריך: מניהול פיננסי נכון, כולל הפקת תלושי שכר והגשת דוחות, דרך הקפדה על התנהלות תקינה ועד עמידה מוצלחת בביקורת רשם העמותות.

מתנהלים נכון – ועוזרים למי שצריך

אין ספק שיש שלל הנחיות להתנהלות עמותות, ועבודה נכונה על פי הנחיות אלה בהחלט קריטית להמשך פעילותה. כדי שתוכלו להגשים את החלום שלכם, לעזור לאחרים ולהשיג את תחושת הסיפוק המופלאה, מומלץ לעשות את זה נכון מהצעד הראשון ובכל שלב בדרך, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות יצירת קשר בטלפון 1599501888 עם מרכז לניהול עמותות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here