מהי החשיבות של לוחות חשמל בחדר מכונות לבריכה?
קרדיט shutterstock

כמו בכל מבנה, גם בבריכת שחיה יש צורך בחשמל. התפעול של המקום תלוי במידה רבה מאוד בזרם החשמל התקין. משום כך כאשר מתכננים להקים בריכה, יש צורך לדאוג לפני הכול גם למערכת חשמל תקנית שתהיה במקום.

חשוב לפנות אל יועץ חשמל. זאת על מנת שהוא ישמע מה התוכנית המדויקת שלכם בהקמת הבריכה ובהתאם לכך הוא יתכנן את החשמל במקום.

ישנם מספר פרמטרים אשר עליהם יש לתת את הדעת בעת שמתכננים בנייה של בריכת שחייה ורק יועץ חשמל יידע להתייחס לכל הפרמטרים הללו בצורה מושכלת, נכונה ומקיפה.

חדר המכונות של בריכת השחיה

מאחורי הקלעים של בריכת השחייה אמור לעמוד חדר המכונות, הוא יכיל בתוכו את כל הרכיבים ההכרחיים למען התפעול הנכון של הבריכה. חדר המכונות צריך להכיל את כל הציוד החשמלי, את המשאבות, את מערכות הסינון וכן הלאה. איש מקצוע המתמחה בתחום של ייצור לוחות חשמל יתכנן את המערכת בצורה מוקפדת ובטוחה.

מעבר לכך חשוב לזכור כי חדר המכונות חייב להיות מאוורר. זאת משום שלחות וחום עשויים לפגוע במכשירים השונים הנמצאים במקום. כך שבהחלט מדובר באתגר מורכב הדורש עבודה מקצועית של איש מקצוע בתחום הזה של חשמל, עם דגש על ניסיון בהקמת חדרי מכונות לבריכות שחייה.

בטיחות מעל הכול

חדר המכונות חייב להיות בטוח ברמה החשמלית. זאת משום שכל המכשור למעשה מחובר לבריכה שהיא מאגר מים גדול וכל מגע עלול להיות מסוכן מאוד. כאשר אתם נעזרים באיש מקצוע מתחום החשמל, אתם בהחלט יכולים להיות רגועים שהתכנון וגם הביצוע ייעשו בצורה הטובה ביותר ולא יקרה מצב חלילה של מגע מסוכן של החשמל עם המים. דבר שעלול לסכן חיים ממש.

גם אם מדובר בבריכה ביתית קטנה שלא ממש זקוקה לציוד רב, חשוב להתאים את התאורה הנכונה למקום כאשר חובה לעמוד בחוק החשמל המחייב את המרחק הנכון משפת הבריכה. 

בריכות שחייה מבטון

כיום מקובל מאוד להקים בריכות שחייה מבטון.

בבריכות שחייה מהסוג הזה, חשוב לשלב את מערכת החשמל ביציקה ולצייד אותה בפס השוואת פוטנציאלים. כאן יהיה תפקידו של יועץ החשמל גם לאשר את תקינות הביצוע ולפקח על מהלכה.

כאשר מביאים את הבריכה למקום בו רוצים להתקין אותה, יש לוודא כי החברה אכן קבלה את תוכניות החשמל והתאורה והיא אף אישרה אותן. כמו כן יש לוודא שיועץ החשמל קיבל את המידע הנחוץ על אודות נתוני המשאבות של הבריכה.

חשוב לציין כי אביזרי החשמל חייבים כולם להיות מותקנים בתוך קופסא עם אטימות מלאה מפני מים עם חיבור לשנאי 12V.

כפי שכבר ציינו, בגלל שמדובר במיקום כל כך רגיש של חשמל לצד מים, חובה לבצע את כל התהליך מול הנדסאי חשמל מנוסה ומקצועי שידע לבצע את כל התהליך באופן הבטוח ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here