קרדיט לתמונה: depositphotos

עולם הקריפטו נמצא בכותרות כבר מספר שנים, והוא כל הזמן ממשיך להתפתח. למעשה, למרות פעילות לא מעודדת בשווקים השונים, יש מטבעות וטכנולוגיות בתחום הזה שרק הולכים ותופסים תאוצה.

כיום, כבר לא מספיק לדעת מה זה קריפטו ובולקצ'יין. כדי להישאר בתמונה, אתם צריכים להכיר מונחים נוספים, ואחד הרלבנטיים ביותר כרגע הוא סטייבל קוין.

על מה מדובר?

Stablecoins מגשרים בין העולם של מטבעות קריפטוגרפיים לבין העולם של מטבעות מסורתיים, מכיוון שהמחירים שלהם צמודים לנכס בעל ערך ידוע, כמו דולר אמריקאי או זהב. הצמדה זו מפחיתה באופן דרמטי את התנודתיות, בהשוואה למטבעות קריפטו כמו ביטקוין, ויוצרת צורה של כסף דיגיטלי שמתאימה יותר לשימוש כולל, החל ממסחר יומיומי ועד ביצוע העברות בין בורסות.

השילוב בין היציבות של נכסים מסורתיים לבין הגמישות של נכסים דיגיטליים, הוכיח את עצמו כרעיון פופולרי מאוד. מיליארדי דולרים זרמו למטבעות יציבים כמו USD Coin (USDC) (צמוד לדולר), מכיוון שהם הפכו לאמצעים פופולריים מאוד לאחסון ומסחר במערכת האקולוגית של הקריפטו.

מדוע מטבעות stablecoin חשובים?

ה-USDC למשל, מגובה בנכסים הנקובים בדולרים, בעלי שווי הוגן שווה לפחות לדולרים הנמצאים במחזור בחשבונות נפרדים של מוסדות פיננסיים בפיקוח ממשלת ארה"ב. חשבונות כאלה מאושרים (כלומר מאומתים בפומבי) על ידי חברת רואי חשבון עצמאית.

כמו מטבעות stablecoin רבים אחרים, USDC פועל כיום על רשת הבלוקצ'יין של איתריום. מטבעות סטייבל קוין חופשיים מהתנודתיות של מטבעות קריפטוגרפיים שאינם מוצמדים, תוך שהם משלבים כמה מהמאפיינים החזקים ביותר שלהם:

  • Stablecoins פתוחים, גלובליים ונגישים לכל אחד באינטרנט, 24/7
  • הם מהירים, זולים ובטוחים
  • הם מקוריים באינטרנט מבחינה דיגיטלית וניתנים לתכנות

מה אתם יכולים לעשות עם סטייבל קוינס?

  • לצמצם תנודתיות וסיכון בהשקעות – הערך של מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין ואת'ריום משתנה מאוד – לפעמים מרגע לרגע. נכס שמוצמד למטבע יציב יותר יכול לתת לקונים ולמוכרים ודאות, שערך האסימונים שלהם לא יעלה או יקרוס באופן בלתי צפוי בעתיד הקרוב.
  • לסחור או לשמור נכסים – אתם לא צריכים חשבון בנק כדי להחזיק מטבעות stablecoin, וקל להעביר אותם. ניתן לשלוח את מטבעות מהסוג הזה בקלות ברחבי העולם, כולל למקומות שבהם קשה להשיג את הדולר האמריקאי או שבהם המטבע המקומי אינו יציב.
  • להרוויח ריבית – יש דרכים קלות להרוויח ריבית (בדרך כלל גבוהה ממה שהבנק יציע) על השקעה ב-stablecoin. כמובן שלשם כך אתם צריכים יותר וידע בתחום, אז שווה לחקור אם זה מסקרן אתכם.
  • להעביר כסף בזול – תאמינו או לא, אנשים שלחו USDC בשווי של מיליון דולר עם דמי העברה של פחות מדולר.
  • לבצע העברות בינלאומיות – עיבוד מהיר ודמי עסקה נמוכים הופכים מטבעות קריפטו כמו USDC לבחירה טובה לשליחת כסף לכל מקום בעולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here