מה עושים כשהמעסיק מפטר שלא כדין?
מקור FREEPIK

זה יכול להיות פיטורין מפאת כל מיני סיבות אבל לא תמיד המעסיק דואג להפריש את מה שמגיע לכם ואם זה קרה לכם אולי כדאי שתקראו את המאמר הבא. במאמר שלפניכם נדבר על הליכים משפטיים וייצוג הולם במטרה להשיג לכם – מלוא הזכויות על פי חוק דיני העבודה. 

מגיעים לכם כספים שלא קיבלתם ביושרה על פי החוק? בדיוק כאן נחזק ונדבר על הנקודה המהותיות בבחירת מייצג שיודע ויכול להשיג לכם את מה שאתם ראויים לו, כל התנאים וכספי הפיצויים שהחסירו מכם. 

עו"ד דיני עבודה עוזר לכם להשיג את מה שמגיע על פי חוק 

מזמן שאתם לא צריכים להתמודד עם קשיות העורף מצד המעסיק. המעסיק מסרב לתת לכם את מה שמגיע לכם על פי חוק? תנו את המושכות לטיפולו של עו"ד דיני עבודה והוא יספק לכם מענה משפטי מקיף בהתאם לתמונת המצב הנוכחית. 

יש המון סיבות בגינן מגיעים כספי פיצויים לעובד, זו יכולה להיות שחיקה שמקורה במקום העבודה, יחס לא הוגן ולעיתים גם סוג של התפשרות פנסיונית בגיל פרישה. כמו כן תפקידם של הפיצויים לחזק את הקשרים התעסוקתיים בין העובד למעביד ולצור סוג של אמון ותמריץ כלפי העובד. 

שואלים מה קורה ברגע האמת בו המעסיק צריך לשלם את הפיצויים אבל מתקשה לשלם אותם כפי שהובטח? מה עושים במצב בו המעסיק לא הפריש את כל מה שהיה חייב לקרן הפנסיה? בשלב הזה אתם לא צריכים לצעוד לבד לתוך המרדף המייגע של השגת זכויותיכם ולצור קשר כמה שיותר מהר עם עו"ד דיני עבודה שיפתור את התעלומה על הצד הטוב ביותר. 

חוק פיצויי פיטורין – מה זה אומר? 

על פי חוק פיצויי פיטורים משנת 1963 התשכ"ג בכדי להיות בעלי זכאות לפיצויים חייבים להתקיים מצבים כמו קיום יחסי עובד ומעביד והעסקה של לפחות שנה אחת. כמו כן עובד שעבד ופוטר ממש בסמיכות לשנה יהיה אף הוא זכאי לפיצויי פיטורים. נתקלם בבעיה שכזאת? גם כאן מומלץ לפנות אל עו"ד דיני עבודה על מנת שזה יספק לכם את המענה המלא. 

לצד הכללים והחוקים המהווים דרישת פיצויים חייבים להתקיים גם מצבים של רציפות בעבודה, עבודה במקום אחד והכי חשוב? פיטורים על ידי המעביד אלא אם המעסיק לא עמד ברף היחסים התקין וגרם לעובד להתפטר- דבר שחשוב לבדוק כחלק מסיבות בגינן מעסיקים מתנערים מתשלום פיצויים בטענה כי לא פיטרו והעובד "התפטר מרצונו". 

לצד זאת חשוב להזכיר כי מתקיימים מצבים מסוימים בהם העובד התפטר וכן מגיעים לו הפיצויים ואלו הם כדלקמן:  מעביד נפטר, התפטרות נוכח מצב רפואי לא טוב של עצמו או בן משפחה, התפטרות של הורה לצורך גידול ילד, העתקת מגורים, הרעת תנאים מוחשית ועוד.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here