כמה זמן לוקח לפתח אפליקציה
מקור FREEPIK

אפליקציות למובייל תופסות מקום גדול יותר ויותר בחיים שלנו מדי שנה. אנו מנהלים אספקטים רבים של החיים שלנו באפליקציות בטלפון. זאת החל מניהול מהדברים הבסיסיים כמו יומן ודואר אלקטרוני ועד ניהול חשבון הבנק שלנו, צפייה בתכנים בידוריים, מעקב אחרי הפעילות הגופנית שאנו עושים ותחומים רבים נוספים.  

מכיוון שאפליקציות ממלאות תפקיד מרכזי בחיים של כולנו, מטבע הדברים, חברות רבות עוסקות בפיתוח אפליקציה ייעודית עבורן. במקרים רבים מדובר בחברות שקמות אך רק לצורך פיתוח אפליקציה, ובמקרים אחרים מדובר על חברות קיימות שרוצות להרחיב את נתח השוק שלהן ולהגיע לקהלים חדשים. פיתוח אפליקציה יכול גם לסייע לשימור הלקוחות הקיימים של החברה ופיתוח ערוץ נוסף של קשר עימם. 

דגשים חשובים בזמן הפיתוח

כאשר בוחרים להתחיל בתהליך של פיתוח אפליקציה, יש להתחיל בהגדרת קהל היעד שלה ובהגדרת היתרונות היחסיים שלה אל מול אפליקציות מתחרות באותו התחום. 

שלב הגדרת קהל היעד הוא חשוב ביותר. בהתאם לאופי הקהל הזה יהיה צורך להתאים את העיצוב של האפליקציה, את המבנה שלה וגם את הפונקציות הייחודיות שהיא תכלול. 

גם שלב הגדרת היתרונות הוא חשוב ביותר. שוק האפליקציות הוא שוק תחרותי ביותר. בכל תחום כמעט שניתן להעלות על הדעת כבר ישנן אפליקציות פעילות. לכן, אם רוצים להיכנס לשוק זה ולפתח אפליקציה חדשה שתוכל לצבור קהל משתמשים נאמן – יש לשים דגש על השוני בינה לבין האפליקציות המקבילות ועל הדברים שייחדו אותה ויהפכו אותה לטובה יותר.

אחד מהדגשים החשובים צריך להיות על חוויית המשתמש באפליקציה. אפליקציה שהממשק שלה והחוויה שהיא מציעה למשתמש לא יהיו טובים מספיק – פשוט לא תצליח למשוך משתמשים רבים. ניתן לפנות לצורך זה לעזרה של חברת UX מקצועית – שיכולה לתרום לא מעט לפיתוח בתחום זה. 

תהליך שיכול להיות ממושך

כאשר מתחילים את תהליך הפיתוח, יש לדעת שייתכן והוא יהיה ממושך. יש כמה שלבים שכל אפליקציה צריכה לעבור בזמן הפיתוח שלה ועד שהיא מוצעת לקהל הרחב בשוק האפליקציות. 

הפיתוח כולל את השלבים הרעיוניים של האפליקציה, את שלב העיצוב, את שלב התכנות ולאחר מכן שלב של בדיקה והתנסות לפני שמקדמים אותה באופן נרחב. כל אחד מהשלבים האלה יכול לקחת זמן לא מועט. בדרך כלל, לא ניתן יהיה להביא אפליקציה משלב הרעיון לשלב שבו היא מוצעת לקהל הרחב בפחות מכמה חודשים. לעתים תהליך הפיתוח יכול אפילו לקחת שנה ויותר. הכל תלוי במידת היעילות של הצוות המפתח, בכמות המשאבים הכלכליים הזמינים ומידת תשומת הלב שבוחרים להשקיע בכל פרט ופרט. 

איך ניתן לקצר את התהליך?

השאלה הראשונה שיש לשאול היא – האם כדאי לקצר את תהליך הפיתוח? התשובה היא שבהחלט כן, כל עוד לא מבצעים פשרות ברמת ההקפדה על איכות הביצוע של כל שלב בפיתוח. אפליקציות שמפתחים מהר יותר דורשות תקציב נמוך יותר לצורך הפיתוח ויכולות להתחיל בתהליך צבירת המשתמשים בשלב מוקדם יותר. לכך יש יתרונות כלכליים ושיווקיים. 

בנוסף לכך, יש לזכור כי בהחלט מקובל בתחום האפליקציות להמשיך ולעדכן אותה לאחר שהיא עולה לאוויר. לא מומלץ לעשות זאת בכוונה מראש, אך במידה ומגלים באגים באפליקציה או דברים שיש לשפר בעקבות ביקורות משתמשים – בהחלט ניתן לעשות זאת. 

בכל מקרה, בין אם בוחרים לזרז את התהליך ובין אם לא – חשוב לוודא כי תהליכי הפיתוח עוברים בקרת איכות מתמדת ולהיעזר בניסיונן של חברות מקצועיות בתחום כדי להצליח ליצור אפליקציה שתמשוך משתמשים רבים ככל האפשר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here