משאבת אינסולין omnipod - הדרך הבטוחה לניהול הסוכרת
מקור geffenmedical.co.il

סוכרת נעורים היא מחלה אוטואימונית, אשר מקורה במערכת החיסונית של הגוף. מערכת החיסון תוקפת למעשה את הלבלב אשר אחראי לייצור של אינסולין. תפקידו של הורמון האינסולין הוא להכניס את הסוכר המפורק בדם שמגיע מהמזון, אל תוך התאים על מנת שיוכלו לייצר אנרגיה. המצב יוצר מחסור בהורמון האינסולין בגוף, מה שגורם לחוסר איזון בסוכרים, ומכאן למחלה שתלווה את החולה למשך כל חייו.

מה היתרון של שימוש במשאבת אינסולין על פני זריקות?

חולי סוכרת נעורים זקוקים לצריכת אינסולין חיצונית על מנת לשרוד. עליהם לנהל אורח חיים בריא וספורטיבי, לנתר את רמות הסוכר בדם באופן קבוע, לבצע ספירה של פחמימות ולצרוך אינוסלין בהתאם. צריכת האינסולין יכולה להתבצע בשתי צורות: באמצעות זריקות, או באמצעות משאבת אינסולין המחוברת לגוף, ומאפשרת הזלפה איטית של אינסולין באופן קבוע או מתן בולוסים של אינסולין בהתאם לצריכת המזון. שתי האופציות יוכלות לאפשר איזון ממושך לחולה הסוכרת, והן נתונות בדרך כלל להעדפה אישית, אולם ישנם כמה יתרונות שמאפשרת איזון קצת יותר טוב בחלק מהחולים באמצעות המשאבה.

  • משאבת אינסולין מאפשרת מתן בולוסים מושהים בהתאם לתהליך הפירוק של המזון, מה שאינו מתאפשר בדרך כלל בזריקות.
  • משאבה מאפשרת לשחרר את הסוכרתי מחישוב המפחמימות, ולהזריק בהתאם על פי סוגי המאכלים השונים.
  • משאבה לא מצריכה דקירה באמצעות מחט לפני כל ארוחה ובכל צורך בתיקון, שכן היא מחוברת באופן רציף לגוף, ומצריכה הרבה פחות התעסקות.

למה לבחור את משאבת האינסולין החדשה של omnipod?

חברת אומניפוד השיקה משאבת אינסולין חדשה כאן בארץ המאפשרת גישה חדשנית להזלפת אינסולין רציפה. המשאבה מורכבת מפוד קטן ודיסקרטי, שניתן לחבר אל הגוף בכל מקום בו מזריקים את האינסולין, ולאפשר הזלפה רציפה של אינסולין בהתאם לצורך. היתרון הגדול של משאבת האינסולין החדשה הוא ביכולת של מערכת האומניפוד לתקשר באופן אלחוטי, על מנת לאפשר הזלפת אינסולין רציפה וללא הצורך בצינוריות מסורבלות. הפוד עצמו מאפשר הזלפה של אינסולין במשך כשלושה ימים, והוא עמיד בפני מים. הקנולה של הפוד עצמו מוחדרת באופן אוטומטי בלחיצת כפתור, ללא מחט הנראית לעין, מה שהופך את החיבור למשאבה להרבה פחות מאיים.

משאבת אינסולין omnipod החדשה מתחברת בנוחות למנהל סוכרת אישי (PDM), אשר כולל תכונות רבות שתומכות באופן ניתן לשלוט בצריכת האינסולין. באמצעות המערכת ניתן לקבוע קצב מינימאלי להזלפת אינסולין בזאלי (אינסולין ארוך טווח) במידה ויש צורך במינונים נמוכים יותר של אינסולין בגוף בעקבות פעילות גופנית או צום למשל. נוסף על כך המערכת מאפשרת להגדיר יחס אינסולין לפחמימה גבוה יחסית, במידה ויש רגישות גבוהה לאינסולין. לבסוף באמצעות המערכת ניתן לעקוב אחר אזורי חיבור הפוד, ולהגדיר מגוון רחב של הגדרות קבועות מראש, על מנת להתאים אותו באופן אישי לאורח החיים של כל סוכרתי בצורה הטובה ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here