קרדיט Canva

לכל עובד יש זכות לקבל יחס מכבד והוגן במקום העבודה שלו. החוק מגביל פגיעה פיזית או נפשית במקום העבודה. התעמרות בעבודה היא מצב בו קיימם יחס פוגעני של המעסיק כלפי עובד או קבוצת עובדים. כך למשל, התעמרות בעבודה היא מצב בו המעסיק מעניק לעובד יחס משפיל, מאיים על העובד, מזלזל בו, ממעיט בערכו, משליט אווירה של פחד. הגשת תביעה לקבלת פיצוי בעקבות יחס פוגעני מחייבת את העובד בהצגת הוכחות. על כן, במטרה לבנות תיק תביעה מבוסס חשוב לפנות בהקדם אל עורך דין לקבלת הנחיות ולאסוף תיעוד של הנעשה עם דגש על הודעות מבזות, תכתובות מייל/ווטסאפ.

דוגמאות של פגיעות לא חוקיות בעובד במקום עבודה

התנהגות פוגענית של מעסיק מתבטאת ברוב המקרים בעיקר בפגיעה מילולית. עובד רשאי להתפטר ולהגיש תביעת פיצויי פיטורין במקרים בהם המעסיק צועק עליו באופן קבוע, מעביר ביקורת לא מוצדקת, אלים מילולית, משייך לעובד משימות משפילות. מעסיקים שפוגעים באופן שיטתי בעובדים שלהם באמצעות התנהגות הרסנית ואימפולסיבית חשופים לתביעה. חשוב לציין שלא בכל מקרה בו מתקבלת נזיפה מהמנהל אפשר לטעון לעבודה בסביבה עוינת. לפני שאתם ממהרים להתפטר או לאיים בתביעה חשוב לפנות אל עורך דין ולבחון את אפשרויות הפעולה. פיצויי פיטורין ניתנים אך ורק במקרים בהם אפשר יהיה להוכיח באופן חד משמעי פגיעה ממושכת.

איך מוכיחים התעמרות חוזרת בעובד?

תביעות לקבלת פיצוי בגין התעמרות בעבודה מוגשות אל בית הדין לדיני עבודה. חובת ההוכחה מוטלת על העובד. המעסיק צפוי להציג קו הגנה שמכחיש את הטענות או לטעון שמדובר בעובד בעל יכולות נמוכות. במטרה להוכיח את הטענות שלכם יש להציג מסמכים, תכתובת פנים ארגונית, עדויות, קבצי וידאו וקול, חפצים. ליווי של עורך דין עם ניסיון מגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של התביעה. כדאי להגיש את התביעה בסמוך ככל האפשר לקרות המקרה. יחד עם פיצויי פיטורין ניתן יהיה לתבוע גם פיצוי בעבור עגמת נפש. סכום הפיצוי נקבע על פי גובה השכר, חומרת הפגיעה, ההוכחות שתצליחו להשיג והיכולות של עורך הדין. יש לשמור בדיסקרטיות את כוונת הגשת התביעה ולחשוף מידע מול עמיתים לעבודה וחברים רק על פי הנחיית עורך הדין.

סובלים מזה תקופה מהתעמרות בעבודה? המנהל מתייחס אליכם בצורה מזלזלת ופוגענית? פנייה יזומה שלכם אל משרד עורכי דין אריק שלו ושות' היא הצעד הראשון לקראת קבלת פיצוי ושיפור תנאי העבודה. הצוות המקצועי במשרד בקיא בדיני עבודה, מסור, יעיל והגון, חייגו עכשיו לתיאום פגישת ייעוץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here