קרדיט canva

ברצונכם להקים עסק בתחום המזון? עוד לפני שתתחילו להפעיל אותו יהיה עליכם להשיג רישיון מטעם משרד הבריאות. הרישיון מטרתו לאשר כי העסק פועל על פי הנחיות המשרד, ולא נמצאו בו ליקויים כאלה ואחרים. על פי החוק לרישוי עסקים שנחקק בשנת 1968, כל עסק בישראל מחויב להחזיק ברישיון הייעודי עבורו. אך אל תטעו, רישיון עסק רגיל אינו נועד כדי להחליף את הרישיון המיועד לעסק בתחום המזון. מדובר על שני רישיונות שונים, כאשר כל אחד מהם נוצר לתת מענה בתחום הספציפי שלו. רישיון עסק הוא רישיון שמטרתו לאשר כי העסק בטיחותי וניתן להעסיק בו עובדים. רישיון עסק מזון הוא רישיון שנועד כדי לאשר את תקינות האוכל והמוצרים הנמכרים במקום במישור הבריאותי. רוצים לקרוא עוד על רישיון לעסק בתחום המזון היכנסו לאתר: https://www.ipac.co.il/.

חובה להחזיק ברישיון עסק מזון?

חובה להחזיק ברישיון ייעודי עוד לפני שפותחים את העסק לקהל הרחב. רישיון עסק מזון הוא חובה כדי להפעיל עסק בתחום זה, אינכם יכולים שלא להחזיק ברישיון הזה. עסק בתחום המזון שאינו מחזיק ברישיון עלול להיות חשוף לתביעות מצד משרד הבריאות. למשרד הבריאות תהיה הזכות לסגור את העסק, כך שהסיכונים גדולים יותר מאשר היתרונות. מוטב יהיה להשיג את הרישיון, רק לאחר מכן להתחיל את הפעילות העסקית כפי שתכננתם.

איך מקבלים רישיון עסק?

עליכם להגיש תוכנית מסודרת למשרד הבריאות שמוכיחה כי הינכם עומדים בכל דרישות הסף. התוכנית צריכה להראות כי אתם מקפידים על תקינות האוכל שמוגש ללקוחות. עליכם להוכיח כי במקום ישנה את התשתית המתאימה להגשת סוגי המזון שאותו תרצו להגיש. כמובן שלמשרד הבריאות תהיה היכולת להגיע לבדיקה פיזית של המקום בו בחרתם להקים את העסק. רק לאחר שמשרד הבריאות ישתכנע שהעסק מוקם לפי כל הדרישות ניתן יהיה לקבל את הרישיון.

מה חשוב לדעת לפני קבלת הרישיון?

עבודה מקדימה בהתאם להנחיות משרד הבריאות תגדיל את הסיכויים לאישור הבקשה. עליכם להכין כי אתם צריכים לעמוד בכל דרישה של משרד הבריאות, ויש לא מעט כאלה. המטרה שעומדת לנגד עיניו של משרד הבריאות תהיה לדאוג כי כולם יקבלו אוכל ברמה הכי גבוהה. הרי כל ליקוי הכי קטן עלול לגרום לפגיעה משמעותית באיכות המזון שאותו הלקוחות יאכלו. תבקשו לקבל מראש רשימה של כל הדרישות בהן יהיה עליכם לעמוד. לאחר מכן תוכלו לבחון באילו דרישות עמדתם, ובאילו דרישות נוספות יהיה עליכם לעמוד.

כמה עולה רישיון עסק מזון?

המחיר של הקמת עסק בישראל אינו נמוך, אך עליכם לזכור כי השאיפה תהיה להכניס בהתאם. עלות הוצאת הרישיון אינה גבוהה כל עוד תבצעו אותה באופן עצמאי. יכול להיות שתחליטו להוציא את הרישיון בעצמכם, אך העבודה תהיה קשה. בעזרת חברה מנוסה בתחום הוצאת רישיונות לעסקים ניתן יהיה לקצר את כל התהליך. קחו בחשבון כי תצטרכו לקבל כמה מאות או אלפי שקלים על הסיוע של אותה חברה.

למה לא להוציא רישיון עסק לבד?

בין אם תרצו להוציא רישיון עסק מזון או כל רישיון עסק אחר מוטב כי תעשו זאת עם חברה מנוסה. לחברה מנוסה יש את כל הידע הנדרש בהוצאת רישיונות לעסקים, היא תנחה אתכם בדיוק מה לעשות. בו בזמן לחברה יש קשרים במשרד הבריאות וברשויות העירוניות, מה שיגדיל את הסיכויים לאישור הבקשה. בכל מקרה של עיכוב או התמהמהות יהיה לכם אל מי לפנות ודרך מי לקבל תשובות. מבחינתכם טוב יהיה אם תגדילו את הסיכוי לאישור הבקשה לרישיון עסק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here