קרדיט pixabay

סוללה לאופניים חשמליים היא למעשה לב ליבה של המערכת, והכוח המניע ההופך את האופניים החשמליים לכלי כל כך פופולארי. יחד עם זאת, דווקא הסוללה לא זוכה ליחס המגיע לה, ורבים רוכשים סוללה לאופניים חשמליים כלאחר יד, כאלו מדובר במלפפון או קלח תירס בשוק. למה חשוב לבחור סוללה מתאימה לאופניים? אילו טיפים כדאי ליישם כשבוחרים סוללה? איך בוחרים את החנות המתאימה? להלן כל התשובות.

למה חשוב לבחור סוללה מתאימה לאופניים

כל מי שמתעניין בתחום של הסוללות החשמליות, וכלי הרכיבה החשמליים, יודע שיש קשר הדוק בין הסוללה למנוע. ככלל, המתח שהסוללה מספקת חייב להתאים למנוע החשמלי שאותו הסוללה מפעילה. מתח נמוך מדיי גורם לכך שהרוכב לא ממצה את כל היתרונות של המנוע, מה שבהמשך עלול לבוא לידי ביטוי בצורך בתיקונים משמעותיים. מנגד, אם הסוללה חזקה מדיי, היא עלולה לגרום למנוע של האופניים החשמליים להישרף, ולגרום יחד עם זאת הרבה נזק למנוע. רק בחירת הסוללה המתאימה ביותר משקללת את המחיר עם אופן התפקוד. בדרך כלל, סוללה שמתאימה לאופניים שאותם היא מניעה, מאריכה הן את חיי המנוע והן את חיי הסוללה עצמה.

מה חשוב לדעת כשבוחרים סוללה לאופניים חשמליים 

כאשר בוחרים סוללה, חשוב לדעת בראש וראשונה האם היא מתאימה למנוע ולאופי השימוש בסוללה. למעשה, יש שני פרמטרים למדידת ההתאמה:

  • עומס: ככל שהרוכב משתמש באופניים לרכיבות ארוכות ומאתגרות יותר, כך העומס שבו הסוללה מסוגלת לעמוד הוא רב יותר. מנגד, שימוש שגרתי בשטח עירוני בלבד, עשוי לגרום לכך שהסוללה המתאימה היא דווקא חלשה יותר מבחינת העומס.
  • אורך חיי הסוללה: אחד הדברים החשובים שיש להתייחס אליהם הוא ארך חיי הסוללה. ככל שהאמפר של הסוללה גבוה יותר, כך חיי הסוללה ארוכים יותר. בנוסף, היותה של הסוללה עשויה ליתיום יון, גורם לה להיות עמידה יותר ולשרוד זמן רב יותר, גם בתנאי עבודה לא פשוטים ומספר גדול יחסית של הטענות.

מרכיב חשוב שיש להתייחס אליו הוא משך השימוש. סוללה איכותית מספיקה לרכיבה ארוכה יותר על האופניים, מה שמשפר את חוויית השימוש בהם ומפחית את התלות של הרוכב בטעינות חוזרות ונשנות שלה במשך היום.

טיפים לבחירת סוללה לאופניים חשמליים 

הטיפ הראשון והחשוב ביותר, הוא שיש חשיבות רבה להתאמה מלאה של סוללה לאופניים חשמליים לסוג האופניים, ובעיקר למנוע שלהם. ישנם שני מרכיבים חשובים לסוללה – הקיבולת שלה מצד אחד והמתח שהיא מייצרת מצד שני. ככל ששני המרכיבים הללו קיימים, הסוללה תספיק לנסיעות ארוכות יותר, במהירות רבה יותר. אם יש לכם עניין ברכישת סוללה לאופניים חשמליים שתסייע לכם להפיק את המיטב מהאופניים שלהם, זה המקום הנכון עבורכם. צרו קשר כעת והמומחים שלנו יסייעו לכם לרכוש את הסוללה המתאימה עבורכם. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here